Pielietojamās altimetra iestatīšanas procedūras visumā atbilst tām, kuras satur dokuments ICAO Doc 8168-OPS/611, I sējums, III daļa un pilnībā sniegtas zemāk. Atšķirības parādītas treknrakstā, slīprakstā.
Pārejas absolūtie augstumi doti instrumentālās pieejas kartēs.
QNH ziņojumi un informācija par temperatūru, lai noteiktu adekvātu atļauto drošo augstumu, tiek sniegti MET pārraidēs un pieejami pēc pieprasījuma no ATS punktiem. QNH vērtības tiek sniegtas hektopaskālos.
2.1.1 Pārejas absolūtais augstums visiem lidlaukiem Latvijā ir 5000 pēdas (1500 m) MSL.
2.1.2 Pārejas līmenim jābūt vismaz 1000 pēdām (300 m) augstāk par pārejas absolūto augstumu, lai ļautu pārejas absolūto augstumu un līmeni lietot vienlaicīgi kreisēšanas lidojumā ar nodrošinātu vertikālu distancēšanos.
2.1.3 Vertikālā gaisa kuģa atrašanās vieta, kad uz vai zem pārejas absolūtā augstuma tiek izteikta absolūtā augstuma izteiksmē, bet atrašanās vieta uz vai augstāk par pārejas līmeni tiek izteikta lidojumu līmeņa izteiksmē. Lidojot cauri pārejas slānim, vertikālā atrašanās tiek izteikta absolūtā augstuma izteiksmē, augstumu samazinot un lidojumu līmeņa izteiksmē, augstumu uzņemot.
2.1.4 Nulles lidojumu līmenis atrodas uz atmosfēriskā spiediena līmeņa 1013.2 hPA (29.92 collas). Sekojošie lidojumu līmeņi tiek atdalīti ar spiediena intervālu, kas atbilst 500 pēdām (152.4 m) standarta atmosfērā.
Piezīme: Attiecību starp lidojumu līmeņu un altimetra rādījumiem piemēri doti sekojošā tabulā, metriskajiem ekvivalentiem esot aptuveniem.
Lidojumu līmenis |
Altimetra rādījumi | |
---|---|---|
Numurs |
Pēdas |
Metri |
010 |
1 000 |
300 |
020 |
2 000 |
600 |
035 |
3 500 |
1 050 |
050 |
5 000 |
1 500 |
100 |
10 000 |
3 050 |
150 |
15 000 |
4 550 |
200 |
20 000 |
6 100 |
2.2.1 QNH altimetra uzstādījums tiek izsniegts gaisa kuģiem kopā ar manevrēšanas atļauju pirms pacelšanās. QFE vērtības tiek sniegtas tikai pēc pieprasījuma.
2.2.2 Gaisa kuģa vertikālā atrašanās augstuma uzņemšanas laikā tiek izteikta absolūtā augstuma izteiksmē līdz tiek sasniegts pārejas absolūtais augstums, virs kura vertikālā atrašanās tiek izteikta lidojumu līmeņa izteiksmē.
2.3.1 IFR lidojumos un naktī vertikālajai distancēšanai maršrutā visu laiku jābūt izteiktai lidojumu līmeņu izteiksmē.
2.3.2 Ārpus kontrolējamās gaisa telpas absolūtajā augstumā zem 4 500 FT MSL veiktajiem lidojumiem, absolūtā augstuma mērījums tiek veikts saskaņā ar QNH.
000°-179° |
180°-359° | ||
---|---|---|---|
IFR |
VFR |
IRF |
VFR |
010 |
|
020 |
|
030 |
035 |
040 |
045 |
050 |
055 |
060 |
065 |
070 |
075 |
080 |
085 |
090 |
095 |
100 |
utt. |
... |
utt. |
... |
utt. |
270 |
|
280 |
|
290 |
|
300 |
|
310 |
|
320 |
|
330 |
|
340 |
|
350 |
|
360 |
|
370 |
|
380 |
|
utt. |
|
utt. |
|
Piezīme: Daži no tabulas zemākajiem līmeņiem var nebūt lietojami sakarā ar apvidus pārlidošanas augstuma prasībām.
2.4.1 QNH altimetra uzstādījums tiek dots pieejas atļaujā un atļaujā ielidot lidojumu aplī.
2.4.2 QFE altimetra uzstādījums tiek dots tikai pēc pieprasījuma.
2.4.3 Gaisa kuģa vertikālā atrašanās pieejas laikā tiek kontrolēta pēc atsauces uz lidojumu līmeņiem līdz tiek sasniegts pārejas līmenis, zemāk vertikālā atrašanās tiek kontrolēta pēc atsauces uz absolūto augstumu.
Attiecīgās punktu 2.1.2, 2.2 un 2.4 daļas ir jāpielieto neizdevušās pieejas gadījumā.
NIL
4.1.1 Līmeņiem, kuros tiek veikts lidojums, jābūt specificētiem lidojuma plānā:
1. Lidojumu līmeņa izteiksmē, ja lidojums tiks veikts lidlauka apkārtnē un uz vai virs pārejas līmeņa, un
2. Absolūtā augstuma izteiksmē, ja lidojums tiks veikts lidlauka apkārtnē un uz vai zemāk par pārejas absolūto augstumu.
Piezīme: Plānā lidojumu līmeņi specificēti ar numuru, nevis ar ft vai m, kā tas ir absolūto augstumu gadījumos.
Kreisēšanas līmeņi, kuri jāievēro, kad tas tiek pieprasīts, ir sekojoši:
MAGNĒTISKAIS KURSS | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
No 000 grādiem līdz 179 grādiem |
No 180 grādiem līdz 359 grādiem | ||||||||||
IFR Lidojumi |
VFR Lidojumi |
IFR Lidojumi |
VFR Lidojumi | ||||||||
Abs.augstums |
Abs.augstums |
Abs.augstums |
Abs.augstums | ||||||||
FL |
Metri |
Pēdas |
FL |
Metri |
Pēdas |
FL |
Metri |
Pēdas |
FL |
Metri |
Pēdas |
010 |
300 |
1000 |
- |
- |
- |
020 |
600 |
2000 |
|
|
|
030 |
900 |
3000 |
035 |
1050 |
3500 |
040 |
1200 |
4000 |
045 |
1350 |
4500 |
050 |
1500 |
5000 |
055 |
1700 |
5500 |
060 |
1850 |
6000 |
065 |
2000 |
6500 |
070 |
2150 |
7000 |
075 |
2300 |
7500 |
080 |
2450 |
8000 |
085 |
2600 |
8500 |
090 |
2750 |
9000 |
095 |
2900 |
9500 |
100 |
305 0 |
10000 |
105 |
3200 |
10500 |
110 |
3350 |
11000 |
115 |
3500 |
11500 |
120 |
3650 |
12000 |
125 |
3800 |
12500 |
130 |
3950 |
13000 |
135 |
4100 |
13500 |
140 |
4250 |
14000 |
145 |
4400 |
14500 |
150 |
4550 |
15000 |
155 |
4700 |
15500 |
160 |
4900 |
16000 |
165 |
5050 |
16500 |
170 |
5200 |
17000 |
175 |
5350 |
17500 |
180 |
5500 |
18000 |
185 |
5650 |
18500 |
190 |
5800 |
19000 |
195 |
5950 |
19500 |
200 |
6100 |
20000 |
205 |
6250 |
20500 |
210 |
6400 |
21000 |
215 |
6550 |
21500 |
220 |
6700 |
22000 |
225 |
6850 |
22500 |
230 |
7000 |
23000 |
235 |
7150 |
23500 |
240 |
7300 |
24000 |
245 |
7450 |
24500 |
250 |
7600 |
25000 |
255 |
7750 |
25500 |
260 |
7900 |
26000 |
265 |
8100 |
26500 |
270 |
8250 |
27000 |
275 |
8400 |
27500 |
280 |
8550 |
28000 |
285 |
8700 |
28500 |
290 |
8850 |
29000 |
|
|
|
300 |
9150 |
30000 |
|
|
|
310 |
9450 |
31000 |
|
|
|
320 |
9750 |
32000 |
|
|
|
330 |
10050 |
33000 |
|
|
|
340 |
10350 |
34000 |
|
|
|
350 |
10650 |
35000 |
|
|
|
360 |
10950 |
36000 |
|
|
|
370 |
11300 |
37000 |
|
|
|
380 |
11600 |
38000 |
|
|
|
390 |
11900 |
39000 |
|
|
|
400 |
12200 |
40000 |
|
|
|
410 |
12500 |
41000 |
|
|
|
430 |
13100 |
43000 |
|
|
|
450 |
13700 |
45000 |
|
|
|
470 |
14350 |
47000 |
|
|
|
490 |
14950 |
49000 |
|
|
|
510 |
15550 |
51000 |
|
|
|
utt. |
utt. |
utt. |
|
|
|
utt. |
utt. |
utt. |
|
|
|