Piezīme: Sekojošas sadaļas šajā nodaļā ir apzināti atstātas tukšas: AD 2.11, AD 2.14, AD 2.16, AD 2.18, AD 2.19, AD 2.21.
EVRS — SPILVE
1 | ARP koordinātas un atrašanās vieta lidlaukā |
565931N 0240428E RWY centrā |
---|---|---|
2 | ARP virziens un attālums no pilsētas centra | Rīgas pilsētas robežās, 2NM uz Z-ZR no Vecrīgas |
3 | Augstums virs jūras līmeņa/Standarta temperatūra/Vidējā | 5 FT / NIL / NIL |
4 | Ģeoīda vilnis AD ELEV PSN | 68 FT |
5 | MAG VAR/Ikgadējās izmaiņas | 7º E (2012) / 0.12º pieaug |
6 | Lidlauka administrācijas nosaukums, adrese, tālruņa nr., faksa nr., e-pasts, AFS, mājaslapa |
NODIBINĀJUMS "LIDOSTA SPILVE" AD DIREKTORS JĀNIS MASLOVSKIS Post:
Daugavgrīvas šoseja 2, Rīga, LV-1007, Latvija Phone: +371 29407095(dežurants), +371 29446915(administrācija) Fax: NIL Email: info@spilve.org AFS: EVRSYDYD URL: www.spilve.org |
7 | Lidlaukā pieļaujamie lidojumu veidi (IFR/VFR) | VFR dienas laikā |
8 | Piebildes | Pieejama patstāvīgās pirmslidojuma gatavošanās telpa |
1 | AD |
Ziemā: katru dienu SR-SS |
---|---|---|
Lidlauka administrācija |
MON-FRI 08:00-12:00 ( iepriekšēja vienošanās par tikšanos ar AD operatoru) | |
2 | Muita un imigrācija | NIL |
3 | Veselība un sanitārija | NIL |
4 | AIS instruktāžas birojs | Pašinstruktāža H24 pieejama https://ibs.lgs.lv. Mutiskā instruktāža H24 pieejama pa tālruni +371 67300 675. |
5 | ATS ziņojumu birojs (ARO) | Rīgas ARO H24 Tālrunis: +371 6 7300 642 Tālrunis: +371 6 7783 761 (rezerves tālrunis) Pašinstruktāža H24 pieejama https://ibs.lgs.lv. |
6 | MET instruktāžas birojs | Pašinstruktāža H24 pieejama https://ibs.lgs.lv. |
7 | ATS | NIL |
8 | Degvielas uzpilde | Kā AD |
9 | Virszemes pakalpojumi | Kā AD |
10 | Drošība | H24 |
11 | Pretapledošanas nodrošināšana | NIL |
12 | Piebildes | Lidlauka un treniņu lidojumi pa apli virs lidlauka tiek veikti vienīgi saņemot iepriekšēju atļauju (PPR), skat. sekciju EVRS AD 2.20. |
1 | Kravas pārkraušanas iekārtas | NIL |
---|---|---|
2 | Degvielas/eļļas tipi | Degviela: AVGAS 100LL MOGAS AVBL no publiskās degvielas uzpildes stacijas blakus AD. Eļļa: NIL |
3 | Degvielas uzpildes iekārtas/ietilpība | 10 m3 uzglabāšanas tvertne |
4 | Pretapledošanas nodrošinājuma iekārtas | NIL |
5 | Vieta angāros viesu gaisa kuģiem | Ierobežota, tikai pēc iepriekšējas vienošanās |
6 | Remonta iespējas viesu gaisa kuģiem | Aero Restoration SIA EMAIL: yak@inbox.lv |
7 | Piebildes | NIL |
1 | Viesnīcas | Blakus AD un pilsētā |
---|---|---|
2 | Restorāni | Blakus AD un pilsētā |
3 | Transporta iespējas | Sabiedriskais transports - autobusa maršruts Nr. 3 uz pilsētas centru, līdz 14 autobusiem stundā Taksometrs – var tikt pasūtīts ar PPR |
4 | Medicīniskās aprūpes iespējas | Pirmā palīdzība AD, slimnīcas pilsētā |
5 | Banka un pasts | Pilsētā |
6 | Tūrisma birojs | Birojs pilsētā: Tel: +371 67181091 URL:www.liveriga.lv |
7 | Piebildes | NIL |
1 | AD ugunsdzēsības nodrošinājuma kategorija | NIL |
---|---|---|
2 | Glābšanas aprīkojums | NIL |
3 | Patstāvīgi pārvietoties nespējīgu gaisa kuģu evakuācijas iespējas | Ceļamkrāni un platformas AVBL 24 stundu laikā pēc pieprasījuma |
4 | Piebildes | 2x24 kg un 2x5 kg CO2 AVBL AD. Ugunsdzēsēju brigāde no Rīgas AVBL pēc pieprasījuma. |
1 | Tīrīšanas aprīkojuma tipi | NIL |
---|---|---|
2 | Tīrīšanas prioritātes | 1. TWY A, B 2. RWY 14/32 3. Perons un citi TWY |
3 | Piebildes | Tīrīšanas pakalpojumi atkarīgi no ārējās pieejamības |
1 | Peronu apzīmējums, virsma un nestspēja | APRON Virsma: ASPH Nestspēja: 5700 KG |
---|---|---|
2 | Manevrēšanas ceļu apzīmējums platums, virsma un nestspēja | TWY A Platums: 10M Virsma: ASPH Nestspēja: 5700 KG TWY B Platums: 10M Virsma: ASPH Nestspēja: 5700 KG TWY F Platums: 10M Virsma: ASPH Nestspēja: 5700 KG TWY M Platums: 7M Virsma: ASPH Nestspēja: 5700 KG TWY N Platums: 10M Virsma: ASPH Nestspēja: 5700 KG TWY S Platums: 10M Virsma: ASPH Nestspēja: 5700 KG |
3 | Altimetra kontrolpunkta atrašanās vieta un pacēlums | Atrašanās vieta: Uz perona Pacēlums: 5 FT |
4 | VOR kontrolpunktu atrašanās vieta | NIL |
5 | INS kontrolpunktu atrašanās vieta | NIL |
6 | Piebildes | 3000 kv.m neapzīmēta stāvvieta.TWY ir sertificēts 10.5 M platumā, skaitļi publicēšanai ir noapaļoti uz leju, TWY A, B, N un S faktiskais ceļa platums ir 12 M vai vairāk. |
1 | Gaisa kuģu stāvvietas ID zīmju, TWY līniju un vizuālās izvietošanas/novietošanas vadības sistēmas lietošana gaisa kuģa stāvvietās | Manevrēšanas norādījumu zīmes visos TWY krustojumos un visās RWY gaidīšanas pozīcijās. |
---|---|---|
2 | RWY un TWY marķējums un gaismas | RWY marķējums: apzīmējums, THR, viduslīnija, malas, gals. RWY/TWY LGT: NIL TWY marķējums: viduslīnija, gaidīšanas pozīcijas visos TWY/RWY krustojumos |
3 | Stopgaismas un RWY aizsardzības ugunis | NIL |
4 | Citi RWY aizsardzības pasākumi | NIL |
5 | Piebildes | NIL |
Būtiski šķēršļi ir vizuāli attēloti ielidošanas un izlidošanas maršrutu kartē EVRS AD 2.24.17.
RWY apzīmējums | Patiesais peilējums | RWY izmērs (m) | RWY un SWY nestspēja (PCN) un virsma | THR koordinātas, RWY gala koordinātas, THR ģeoīda vilnis | Precīzās pieejas RWY THR pacēlums un TDZ augstākais pacēlums | RWY-SWY slīpums |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
32 | 328.18º | 1000x23 |
MTOW 5700 KG ASPH | 565917.21N 0240443.28E NIL GUND NIL | THR: 5.0 FT TDZ: NIL | 0% |
14 | 148.17º | 1000x23 |
MTOW 5700 KG ASPH | 565944.69N 0240412.04E NIL GUND NIL | THR: 4.0 FT TDZ: NIL | 0% |
RWY apzīmējums | SWY izmēri (m) | CWY izmēri (m) | Lidjoslu izmēri (m) | RESA izmēri (m) | Bremzēšanas sistēmas atrašanās vieta/apraksts | OFZ | Piebildes |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
32 | NIL | NIL | 1350x80 | NIL | NIL | NIL | NIL |
14 | 200x23 | NIL | 1350x80 | NIL | NIL | NIL | NIL |
RWY apzīmējums | TORA (m) | TODA (m) | ASDA (m) | LDA (m) | Piebildes |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
32 | 1000 | 1000 | 1000 | 1000 | TORA,TODA, ASDA, LDA no THR |
14 | 1000 | 1000 | 1200 | 1000 | TORA, TODA, ASDA, LDA no THR |
1 | ABN/IBN atrašanās vieta, raksturlielumi un darbības laiks | NIL |
---|---|---|
2 | LDI atrašanās vieta un LGT Anemometra atrašanās vieta un LGT | NIL Vēja virziena indikators: blakus RWY 32 TDZ |
3 | TWY malu un ass līnijas ugunis | NIL |
4 | Sekundārs barošanas avots/pārslēgšanās laiks | NIL |
5 | Piebildes | NIL |
1.1 Lidojumi Spilves lidlaukā un lidojumi pa apli virs lidlauka tiek veikti vienīgi saņemot iepriekšēju atļauju (PPR) ar obligātu lidojumu plānu (FPL) katram lidojumam.
1.2 Atļauju jāsaņem caur e-pastu (info@spilve.org) ne vēlāk kā 12 stundas pirms lidojuma, tomēr kontaktēšanās ar AD administrāciju atļaujas saņemšanai precīzi pirms 12 stundām negarantē atļaujas saņemšanu, lūguma iesniegšanu ir jāplāno laicīgi.
1.3 Atļaujas numurs ir jāiekļauj lidojuma plāna punktā 18 kā piezīme “PPR CONFIRMED XXXX”, kur XXXX ir 4 ciparu PPR numurs.
1.4 FPL vai CHG ziņojumus bez PPR numura punktā 18 ICAO lidojumu plānā noraidīs Rīgas ATS.Pilotam ir jāatver FPL un jāziņo aktuālais izlidošanas laiks tuvākajai ATS struktūrvienībai.
1.5 Spilves ATZ nedrīkst izmantot gaisa kuģi, kuri nespēj izpildīt procedūras lidojumiem pa apli, kas detalizēti aprakstītas EVRS AD 2.22.
1.6 Netiek pieņemti gaisa kuģi, kas nav aprīkoti ar divpusējiem radiosakariem un/vai piloti, kuri nespēj izmantot RTF.
1.7 Gaisa kuģiem, kuri veic lidojumus Spilves ATZ, jābūt aprīkotiem ar lietojamu SSR transponderi un pilotam jāekspluatē to visa lidojuma laikā, neatkarīgi no tā vai gaisa kuģis atrodas gaisa telpā, kurā SSR tiek izmantots ATS mērķiem, vai ārpus tās. Ja ATC nav norādījis citādāk, pilotam jāiestata C režīms ar atbildētāja kodu 2000. Pilots nedrīkst izmantot IDENT funkciju, ja vien to nepieprasa ATS.
2.1 Gaisa kuģa kapteinis ir atbildīgs par vina/viņas paša distancēšanos, manevrējot uz zemes, neatkarīgi no manevrēšanas palīdzības nodrošinājuma.
2.2 TWY A un B krustojumos visām kustībām uz manevrēšanas ceļa jānotiek pa labo pusi (EVRS AD 2.24.1-1).
2.3 Pirms skrejceļa aizņemšanas (lai veiktu izpildstartu vai to šķērsojot) gaisa kuģa kapteinim vienmēr jāapstādina gaisa kuģis pirms skrejceļa gaidīšanas pozīcijas, vizuāli jāpārliecinās, ka skrejceļš ir brīvs un pieejas pēdējā posmā nav gaisa kuģu, jāpaziņo par nodomu aizņemt skrejceļu (nepieciešama skrejceļa apzīmējuma norādīšana, kad tiek veikts izpildstarts, lai paceltos) izmantojot CTAF 124.380 MHz, un tikai tad jāuzsāk aktuālais izpildstarta manevrs (EVRS AD 2.24.1-1).
2.4 Pēc nosēšanās gaisa kuģim jāatbrīvo skrejceļš, izmantojot tuvāko manevrēšanas ceļu, tik drīz, cik vien iespējams.
3.1 Aizņemšana un atbrīvošana:
Procedūra |
RWY 14 |
RWY 32 |
---|---|---|
Pacelšanās |
Izpildstarts no THR, izmantojot TWY N |
Izpildstarts, izmantojot TWY A, lai paceltos bez apstāšanās |
Izpildstarts no RWY centra, izmantojot TWY M |
Izpildstarts no THR, izmantojot TWY S | |
Nosēšanās |
Atbrīvošana taisni uz TWY A, izmantojot bremzēšanas gala joslu |
Atbrīvošana, izmantojot TWY M vai TWY N |
3.2 Nosēšanās uz RWY 32 atļautas tikai aiz pārvietotajiem sliekšņa marķējumiem. Šī noteikuma pārkāpums apdraud citus lidlauka izmantotājus, kā arī pazemina pieejas trajektoriju zemāk par drošu augstumu.
4.1 Lidlauks plaši tiek izmantots treniņu lidojumiem.
4.2 Nav nodrošinājuma akrobātiskajiem lidojumiem vai turbopropellerdzinēju/turboventilatordzinēju gaisa kuģu treniņu lidojumiem.
1.1 Spilves ATZ G klases gaisa telpa ir domāta gaisa kuģiem, kas ielido/izlido no Spilves lidlauka vai nosēšanās laukumiem, kuri atrodas Spilves ATZ laterālajās robežās vai tikai lidojumu pa apli treniņiem.
1.2 Altimetra iestatīšanai jāizmanto Rīgas lidlauka (EVRA) QNH.
1.3 Maksimālais augstums satiksmei Spilves ATZ sektoros A1 un A2 ir 600 ft ALT (EVRS AD 2.24.14 un EVRS AD 2.24.17). Spilves ATZ sektorā A2 notiek neregulāras ultravieglo gaisa kuģu lidojumu aktivitātes. Šo gaisa telpu nedrīkst izmantot citai satiksmei. Maksimālā ALT iestatīšana šajā sektorā NENOZĪMĒ atļauju ultravieglajiem gaisa kuģiem lidot virs apbūvētām zonām, izņemot pacelšanos vai nosēšanos.
1.4 Maksimālais augstums satiksmei Spilves ATZ sektorā B ir 1000 FT ALT (EVRS AD 2.24.14 un EVRS AD 2.24.17).
1.5 Spilves ATZ ir četri standarta ieejas/izejas punkti no/uz apkārtējo gaisa telpu:
Ieejas/izejas punkts |
Vizuālā piesaiste |
Koordinātes |
Apkārtējā gaisa telpa |
Lidojuma absolūtais augstums |
---|---|---|---|---|
CLUB |
Jaunciema jahtkluba osta |
570231N 0241020E |
G |
1000 FT ALT |
BRIDGE |
0.5 NM uz austrumiem no autoceļa tilta pār dzelzceļu |
565854N 0241045E |
G |
1000 FT ALT |
SARPS |
Izvietots RWY 14/32 centra punktā (ARP) |
565931N 0240428E |
C (Rīgas CTR) |
1000 FT ALT |
RIVER (tikai izejas punkts) |
Daugavas un Sarkandaugavas upju satece |
570127N 0240519E |
C (Rīgas CTR) |
500 FT ALT |
2.1 Visiem lidojumiem pa apli jānotiek uz ziemeļaustrumiem no RWY 14/32 (RWY 14 kreisās puses aplis, RWY 32 labās puses aplis).
2.2 Lidojumam pa apli standarta augstums ir 1000 FT ALT starp otro un trešo pagriezienu.
2.3 Pienākošajam gaisa kuģim ir jādod ceļš satiksmei pa apli.
2.4 Ielidojošam gaisa kuģim posmā starp trešo un ceturto pagriezienu vai nosēšanās taisnē ir jābūt prioritātei pār gaisa kuģi, kas gatavojas veikt pacelšanos.
2.5 Pievienošanās lidojumiem pa apli:
Aktīvais skrejceļš |
Virziens |
Pievienošanās absolūtais augstums |
Procedūra |
---|---|---|---|
RWY 14 |
No VRP “CLUB” |
600 FT ALT |
Tieši uz posmu starp trešo un ceturto pagriezienu |
No SARPS |
1000 FT ALT |
Jāpievienojas 45 grādos posmā starp otro un trešo pagriezienu | |
RWY 32 |
No VRP “BRIDGE” |
1000 FT ALT |
Tieši uz posmu starp trešo un ceturto pagriezienu |
No SARPS |
1000 FT ALT |
Jāpievienojas 45 grādos posmā starp otro un trešo pagriezienu |
2.6 Pirms ielidošanas Spilves ATZ no apkārtējās G klases gaisa telpas gaisa kuģa apkalpei jākontrolē CTAF (124.380 MHz), lai noskaidrotu izmantojamo skrejceļu un attiecīgi izvēlētos pareizo ieejas punktu.
2.7 Ja CTAF (124.380 MHz) nav aktivitāšu, gaisa kuģa kapteinim jāizvēlas izmantojamais skrejceļš.
2.8 Lidojums pa apli jāveic taisnstūra veidā pēc iespējas tuvāk Vizuālās pieejas kartē attēlotajai apļa shēmai (EVRS AD 2.24.17).
3.1 Aizpildīt FPL kā norādīts standarta procedūrā. Pilotam ir jāatver FPL un jāziņo aktuālais izlidošanas laiks tuvākajai ATS struktūrvienībai.
3.2 Punkts SARPS jāatzīmē kā standarta ieejas punkts uz Rīgas CTR no Spilves ATZ.
3.3 Pirms izpildstarta uz RWY gaisa kuģa apkalpei:
a. jānodibina sakari ar Rīgas torni (118.105 (8.33 kanāls)), lai saņemtu ATC atļauju;
b. jāpaziņo par izlidošanu un nodomiem CTAF (124.380 MHz).
3.4 Paceļoties jāsasniedz 1000 FT ALT apļa ietvaros.
3.5 Kad notikusi pacelšanās, jāatjauno radiosakari ar Rīgas torni (118.105 (8.33 kanāls)).
3.6 Aplis jāatstāj no posma starp otro un trešo pagriezienu pāri RWY 14/32 centram.
3.7 Atkarībā no satiksmes situācijas Rīgas CTR Rīgas torņa dispečers var dot papildus instrukcijas un/vai grozīt ATC atļauju.
4.1 Punkts SARPS jāatzīmē kā standarta ieejas punkts Spilves ATZ no Rīgas CTR.
4.2 Pieeja Spilves ATZ - saskaņā ar ATC instrukcijām.
4.3 Pēc RWY 14/32 šķērsošanas pāri centram, pievienoties posmam starp otro un trešo pagriezienu un turpināt saskaņā ar procedūrām lidojumiem pa apli.
5.1 Aizpildīt FPL kā norādīts standarta procedūrā. Pilotam ir jāatver FPL un jāziņo aktuālais izlidošanas laiks tuvākajai ATS struktūrvienībai.
5.2 Punktam RIVER jābūt atzīmētam kā ieejas punktam Rīgas CTR.
5.3 Pirms izpildstarta uz RWY gaisa kuģa apkalpei jānodibina sakari ar Rīgas torni (118.105 (8.33 kanāls)), lai saņemtu ATC atļauju.
5.4 Pirms izpildstarta uz skrejceļa CTAF (124.380 MHz) jāpaziņo par izlidošanu un nodomiem.
5.5 Izlidošana kā norādīts procedūrās lidojumiem pa apli.
5.6 Kad notikusi pacelšanās, jāatjauno radiosakari ar Rīgas torni (118.105 (8.33 kanāls)).
5.7 RWY 14 – pamest no posma starp otro un trešo pagriezienu, izmantojot punktu RIVER 500 FT ALT. RWY 32 – pamest no posma starp pirmo un otro pagriezienu, izmantojot punktu RIVER 500 FT ALT.
5.8 Virzīties pāri Daugavas upei 500 FT ALT līdz upes deltai (vizuālās piesaistes punkts DELTA), pēc jūras bākas pārlidošanas pagriezties pa kreisi un virzīties pa ziemeļu tranzīta maršrutu 500 FT ALT.
CTAF (124.380 MHz) pilotiem jāizmanto pašu ziņojumiem par savām pozīcijām un nodomiem vai gaiss-gaiss sakariem, lai apmainītos ar informāciju par satiksmi.
6.1 Ienākošā satiksme:
6.2 Piemēri pašu ziņojumiem par ienākošo satiksmi:
6.3 Izejošā satiksme:
6.4 Piemēri pašu ziņojumiem par izejošo satiksmi:
1.1 Spilves ATZ atrodas tiešā tuvumā Rīgas CTR 2500 FT ALT/GND. Visi lidojumi jāveic ar vislielāko rūpību, lai izvairītos no neatļautas ielidošanas Rīgas CTR.
1.2 Ultravieglie gaisa kuģi, darbojoties sektorā A2, NEDRĪKST lidot pāri apbūvētām zonām, izņemot pacelšanos vai nosēšanos.
1.3 Lai izvairītos no traucēšanas citai satiksmei, ļoti lēni ultravieglie gaisa kuģi drīkst izmantot gaisa telpu gar Spilves ATZ dienvidu robežu tranzītam starp Spilves AD un apkārtējo G klases gaisa telpu uz Rīgas CTR austrumiem.
1.4 Tuvojoties RWY 32 un izlidojot no RWY 14, jāuzmanās no ostas ceļamkrāniem un jūras kuģiem, kas kuģo Daugavas upē.
1. Lidlauku karte — ICAO
|
2. Gaisa kuģu stāvvietu/izvietojuma karte — ICAO - NIL
|
3. Lidlauka zemes manevru karte — ICAO - NIL
|
4. Lidlauka šķēršļu karte — ICAO — A tips (katram skrejceļam) - NIL
|
5. Lidlauka šķēršļu karte — ICAO — B tips - NIL
|
6. Lidlauka apvidus un šķēršļu karte - ICAO (elektroniskā) - NIL
|
7. Precīzas pieejas apvidus karte — ICAO - NIL
|
8. Rajona karte — ICAO (izlidošanas un tranzīta maršruti) - NIL
|
9. Standarta izlidošanas karte — instrumentālā (SID) — ICAO - NIL
|
10. Rajona karte — ICAO (ielidošanas un tranzīta maršruti) - NIL
|
11. Standarta ielidošanas karte - instrumentālā (STAR) — ICAO - NIL
|
12. ATC novērošanas minimālā absolūtā augstuma karte — ICAO - NIL
|
13. Instrumentālās pieejas karte — ICAO - NIL
|
14. Vizuālās pieejas karte - ICAO
|
15. Putnu koncentrācija lidlauka tuvumā - NIL
|
16. Instrumentālās pieejas karte treniņlidojumiem – nav ICAO - NIL
|
17. Ielidošanas un izlidošanas maršrutu karte – nav ICAO
|