ENR 1.5  GAIDĪŠANAS, PIEEJAS UN IZLIDOŠANAS PROCEDŪRAS

   ENR 1.5.1 VISPĀRĪGI

Pielietotās gaidīšanas, pieejas un izlidošanas procedūras balstītas uz tām, ko satur dokumenta “ICAO Doc 8168-OPS/611 Procedures for Air Navigation Services - Aircraft Operations (PANS-OPS)” pēdējais izdevums.

Pielietotās gaidīšanas un pieejas procedūras balstītas uz vērtībām un faktoriem, kas atrodas dokumenta “PANS-OPS” I sējuma I un II daļā. Gaidīšanas zonās jāielido un lidojums tajās jāveic tā, kā norādīts zemāk.

   ENR 1.5.2 IELIDOJOŠIE LIDOJUMI

IFR lidojumiem, kas ielido un nosēžas lidlauka gaisa satiksmes vadības rajonā, tiek dota atļauja lidot caur STAR pa maršrutu un/vai radara vektoru. Pieejas atļauja tiek dota pirms pieejas sākumposma kontrolpunkta vai uz tā. Ja tiek lietots gaidīšanas punkts, pieejas dispečers informē pilotu par paredzēto gaidīšanas laiku un līmeni. Ja atļaujas līmenis tiek sasniegts pirms tālāku instrukciju saņemšanas, gaidīšanas procedūra ir jāveic pēdējā apstiprinātā līmenī.

Pieejamās limitētās gaisa telpas dēļ ir svarīgi, ka pieejas zonām un gaidīšanas procedūras tiek izpildītas tik precīzi, cik iespējams. Pilotiem jāinformē ATC, ja kādu iemeslu dēļ pieeju un/vai gaidīšanu nav iespējams veikt kā prasīts.

   ENR 1.5.3 IZLIDOJOŠIE LIDOJUMI

No kontrolētajiem lidlaukiem izlidojošie IFR lidojumi no vietējā kustības uz zemes vadības dispečerpunkta vai vietējā lidlauka dispečerpunkta “Tornis” saņem pirmreizējo ATC dispečeratļauju.

No nekontrolētajiem lidlaukiem izlidojošie IFR lidojumi nedrīkst pacelties bez iepriekšējas saskaņošanas ar attiecīgo rajona gaisa satiksmes vadības centru.

Detalizētas instrukcijas attiecībā uz maršrutu, pagriezieniem utt. tiek dotas pēc pacelšanās.

   ENR 1.5.4 CITA BŪTISKA INFORMĀCIJA UN PROCEDŪRAS

NIL