ENR 1.7  ALTIMETRA IESTATĪŠANAS PROCEDŪRAS

1. IEVADS

Pielietojamās altimetra iestatīšanas procedūras visumā atbilst tām, kas minētas dokumentā ICAO Doc 8168, III sējums, 2. daļa, un tiek pilnībā uzskaitītas zemāk.

Adekvāta atļautā drošā augstuma virs šķēršļiem un pārejas līmeņa noteikšanai nepieciešamā informācija par QNH un temperatūru tiek sniegta MET ziņojumos, ATIS pārraidēs vai pārsūtīta no atbilstošās ATS struktūrvienības.

QNH vērtības tiek sniegtas hektopaskālos, kas tiek noapaļotas uz leju līdz tuvākajai veselā hektopaskāla vērtībai.


2. ALTIMETRA IESTATĪŠANAS PAMATA PROCEDŪRAS

2.1 Pārejas absolūtais augstums

Pārejas absolūtais augstums visā Riga FIR ir 5000 pēdas (1500 m) MSL.

2.2 Pārejas līmenis

Pārejas līmenis ir zemākais pieejamais lidojumu līmenis un tas atrodas vismaz 1000 FT (300 m) virs pārejas absolūtā augstuma, lai kreisēšanas lidojumā vienlaicīgi ļautu lietot gan pārejas absolūto augstumu, gan pārejas līmeni, tādējādi nodrošinot attiecīgu vertikālo distancēšanu.

Pārejas līmenis tiek aprēķināts saskaņā ar zemāk esošo tabulu:


Pārejas absolūtais augstums 5000 FT

QNH vērtība

Pārejas līmenis

901 – 942

85

943 – 959

80

960 – 977

75

978 – 995

70

996 – 1013

65

1014 – 1031

60

1032 – 1050

55

1051

50




2.3 Pacelšanās un augstuma uzņemšana

QNH altimetra iestatījums tiek izsniegts gaisa kuģiem kopā ar manevrēšanas atļauju pirms pacelšanās. QFE vērtības tiek sniegtas tikai pēc pieprasījuma.

Augstuma uzņemšanas laikā gaisa kuģa vertikālā atrašanās tiek izteikta absolūtā augstuma izteiksmē līdz tiek sasniegts pārejas absolūtais augstums, virs kura vertikālā atrašanās tiek izteikta lidojumu līmeņa izteiksmē.

2.4 Vertikālā distancēšanās maršrutā

Lidojumam maršrutā, kas nozīmē, ka gaisa kuģis lidos tādā augstumā, kas ir vienāds vai zemāks par pārejas augstumu, ATS struktūrvienība informē par altimetra iestatījumu, kas ir jāizmanto attiecīgajā apgabalā.



2.5 Pieeja un nosēšanās

QNH altimetra iestatījums tiek izsniegts pieejas atļaujā un atļaujā ielidot lidojumu riņķī.

QFE altimetra iestatījums tiek sniegts tikai pēc pieprasījuma.

Pieejas laikā gaisa kuģa vertikālā atrašanās tiek izteikta lidojuma līmeņos, līdz tiek sasniegts pārejas līmenis, zem kura vertikālā atrašanās tiek izteikta absolūtā augstuma izteiksmē.


2.6 Neizdevusies pieeja

Attiecīgās procedūras punktus 2.3 un 2.5 ir jāpielieto neizdevušās pieejas gadījumā.


3. ALTIMETRA UZSTĀDĪJUMU REĢIONA(U) APRAKSTS

3.1 Altimetra uzstādījumu reģions

Rīgas FIR altimetru uzstādījumu reģionu sānu robežas atbilst GAMET/AIRMET apgabaliem, kas minēti GEN 3.5.


3.2 Reģionālais QNH

Reģionālais QNH ir prognozējamā minimālā QNH vērtība noteiktā laika periodā Rīgas FIR apgabaliem. Minimālās QNH vērtības prognoze tiek sniegta GAMET ziņojumā atbilstoši GEN 3.5.4.


3.3 Lidlauku QNH apgabalu apraksts

Lidojuma laikā pārejas absolūtā augstumā vai zem tā uz altimetra uzstāda sekojošu spiedienu:


  • RIGA CTR, LIEPAJA TIA un TIZ ietvaros – atbilstošā lidlauka QNH;
  • RIGA TMA B ietvaros un 1000 FT (300 m) slānī zem* tā – Rīgas lidlauka QNH;
  • RIGA TMA C ietvaros un 1000 FT (300 m) slānī zem* tā – Lielvārdes lidlauka QNH;
  • Visā pārējā gaisa telpā - pēc prognozētā QNH Altimetra iestatījumu reģionu sistēmas.

*Tas attiecas uz lidojumiem gaisa telpā, kas ir zem apakšējās TMA robežas, laikā, kad tas var radīt nevēlamu un neplānotu iekļūšanu TMA sektorā, gadījumos, kad tika kļūdīgi uzstādīta spiediena vērtība altimetrā.


3.4 Apakšējā kontrolējamās gaisa telpas robeža

Apakšējā kontrolējamās gaisa telpas robeža tiek noteikta ar absolūto augstumu virs vidējā jūras līmeņa (AMSL) un vienmēr atbilst attiecīgai QNH vērtībai.


  • RIGA TMA A – reģionālais QNH;
  • RIGA TMA B – lidlauka RĪGA QNH;
  • RIGA TMA C – lidlauka LIELVĀRDE QNH.


4. OPERATORU (IESKAITOT PILOTUS) PIELIETOJAMĀS PROCEDŪRAS

4.1 Lidojumu plānošana

Līmeņiem, kuros tiek veikts lidojums, jābūt norādītiem lidojuma plānā:

1. Lidojumu līmeņa izteiksmē, ja lidojums tiks veikts pārejas līmenī vai virs tā, un

2. Absolūtā augstuma izteiksmē, ja lidojums tiks veikts pārejas absolūtā augstumā vai zem tā.

Piezīme: Lidojuma plānā lidojumu līmeņi un absolūtais augstums norādīti ar skaitli, nevis FT vai M.

4.2 Altimetra iestatījumu labojumi

Par altimetra iestatījumu labojumiem atbildīgs pilots, kā tas ir aprakstīts dokumentā 8168 (PANS - OPS). Ja ATC atļautais augstums gaisa kuģa kapteinim ir nepieņemams zemas temperatūras vai citu ekspluatācijas prasību dēļ, gaisa kuģa kapteinim nekavējoties jāpieprasa alternatīvs augstums. Ja šāds pieprasījums netiek saņemts, ATC uzskata, ka atļauja ir pieņemta un tiks izpildīta.


5. KREISĒŠANAS LĪMEŅU TABULA

Kreisēšanas līmeņi, kuri jāievēro, kad tas tiek pieprasīts, ir sekojoši:


MAGNĒTISKAIS KURSS

No 000 grādiem līdz 179 grādiem

No 180 grādiem līdz 359 grādiem

IFR Lidojumi

VFR Lidojumi

IFR Lidojumi

VFR Lidojumi

Abs.augstums

Abs.augstums

Abs.augstums

Abs.augstums

FL

Metri

Pēdas

FL

Metri

Pēdas

FL

Metri

Pēdas

FL

Metri

Pēdas

010

300

1000

-

-

-

020

600

2000




030

900

3000

035

1050

3500

040

1200

4000

045

1350

4500

050

1500

5000

055

1700

5500

060

1850

6000

065

2000

6500

070

2150

7000

075

2300

7500

080

2450

8000

085

2600

8500

090

2750

9000

095

2900

9500

100

305 0

10000

105

3200

10500

110

3350

11000

115

3500

11500

120

3650

12000

125

3800

12500

130

3950

13000

135

4100

13500

140

4250

14000

145

4400

14500

150

4550

15000

155

4700

15500

160

4900

16000

165

5050

16500

170

5200

17000

175

5350

17500

180

5500

18000

185

5650

18500

190

5800

19000

195

5950

19500

200

6100

20000

205

6250

20500

210

6400

21000

215

6550

21500

220

6700

22000

225

6850

22500

230

7000

23000

235

7150

23500

240

7300

24000

245

7450

24500

250

7600

25000

255

7750

25500

260

7900

26000

265

8100

26500

270

8250

27000

275

8400

27500

280

8550

28000

285

8700

28500

290

8850

29000




300

9150

30000




310

9450

31000




320

9750

32000




330

10050

33000




340

10350

34000




350

10650

35000




360

10950

36000




370

11300

37000




380

11600

38000




390

11900

39000




400

12200

40000




410

12500

41000




430

13100

43000




450

13700

45000




470

14350

47000




490

14950

49000




510

15550

51000




utt.

utt.

utt.




utt.

utt.

utt.