Piezīme: Sekojošas sadaļas šajā nodaļā ir apzināti atstātas tukšas: AD 2.16.
EVGA — LIELVARDE (MIL)
1 | ARP koordinātas un atrašanās vieta lidlaukā |
564645N 0245114E Uz RWY ass |
---|---|---|
2 | ARP virziens un attālums no pilsētas centra | 4.0 NM uz Z no Lielvārdes |
3 | Augstums virs jūras līmeņa/Standarta temperatūra/Vidējā zemākā temperatūra | 207 FT / 26.5º C / NIL |
4 | Ģeoīda vilnis AD ELEV PSN | 70 FT |
5 | MAG VAR/Ikgadējās izmaiņas | 8º E (2017) / NIL |
6 | Lidlauka administrācijas nosaukums, adrese, tālruņa nr., faksa nr., e-pasts, AFS, mājaslapa |
Latvijas Nacionālo bruņoto spēku Gaisa spēki Post:
Rembates pagasts, Ķeguma novads Phone: +371 65002808, +371 25703786 (lidlauka operācijas) Fax: NIL Email: airfield.operations@mil.lv AFS: EVGAYDYD URL: NIL |
6 | Lidlauka administrācijas nosaukums, adrese, tālruņa nr., faksa nr., e-pasts, AFS, mājaslapa |
Latvijas Nacionālo bruņoto spēku Gaisa spēki Post:
Rembates pagasts, Ogres novads Phone: +371 65002506 Fax: NIL Email: afreg@mil.lv AFS: NIL URL: NIL |
7 | Lidlaukā pieļaujamie lidojumu veidi (IFR/VFR) | VFR |
7 | Lidlaukā pieļaujamie lidojumu veidi (IFR/VFR) | IFR/VFR |
8 | Piebildes | NIL |
8 | Piebildes | Lidlauka operācijas: Phone: +371 65002808 Phone: +371 25703786 AFS: EVGAYDYD Email: airfield.operations@mil.lv |
1 | AD |
Katru dienu 0700-1900 (0600-1800) |
---|---|---|
Lidlauka administrācija |
Katru dienu 0700-1900 (0600-1800) | |
1 | AD |
Katru dienu 0700-1900 (0600-1800) |
Lidlauka administrācija |
MON-FRI 0700-1500 (0600-1400) | |
2 | Muita un imigrācija | O/R |
3 | Veselība un sanitārija | O/R |
4 | AIS instruktāžas birojs | NIL |
4 | AIS instruktāžas birojs | Pašinstruktāža H24 pieejama https://ibs.lgs.lv. Mutiskā instruktāža H24 pieejama pa tālruni +371 67300675. |
5 | ATS ziņojumu birojs (ARO) | NIL |
5 | ATS ziņojumu birojs (ARO) | Rīgas ARO H24 Tālrunis: +371 67300642 Tālrunis: +371 67783761 (rezerves tālrunis) Pašinstruktāža H24 pieejama https://ibs.lgs.lv. |
6 | MET instruktāžas birojs | MET informācija lidojuma dokumentācijai pēc pieprasījuma pieejama Rīgas ARO H24: Tālrunis: +371 67300642, +371 67300645, +371 67783761 (rezerves tālrunis) Pašinstruktāža H24 pieejama https://ibs.lgs.lv |
7 | ATS | Kā AD operators |
7 | ATS | Kā AD |
8 | Degvielas uzpilde | Kā AD operators |
8 | Degvielas uzpilde | Kā AD |
9 | Virszemes pakalpojumi | Kā AD operators |
9 | Virszemes pakalpojumi | Kā AD |
10 | Drošība | H24 |
11 | Pretapledošanas nodrošināšana | NIL |
12 | Piebildes | Ārpus ATS darba laika tiek aktivizēta ierobežotā militārā zona EVR18 REMBATE (skatīt ENR 5.1). |
1 | Kravas pārkraušanas iekārtas | Standarta/kombinēta aviācijas krava līdz 16 tonnām (2 iekrāvēji (3.8 tonnas, 16 tonnas)), K-iekrāvējs ar 18000 celtspēju. Nestandarta kravas ielādes pēc pieprasījuma. |
---|---|---|
2 | Degvielas/eļļas tipi | Degviela: Jet A-1 JP8 pēc pieprasījuma AVGAS 100LL Eļļa: NIL |
2 | Degvielas/eļļas tipi | Degviela: Jet A-1 JP-8 pēc pieprasījuma AVGAS 100LL Eļļa: NIL |
3 | Degvielas uzpildes iekārtas/ietilpība | Jet A-1 3 kravas automašīnas, (2 kravas automašīnas katra 20000 litri / 27 litri sekundē, 1 kravas automašīnas 42000 litri/ 41 litri sekundē). Līdz 200 tonnām Jet A-1 diennakti pieejama bez iepriekšēja pieprasījuma. |
3 | Degvielas uzpildes iekārtas/ietilpība | Jet A-1 - 1 kravas automašīna (42000 litri/41 litrs sekundē) JP-8 - 2 kravas automašīnas (katra 20000 litri/27 litri sekundē) Jet A-1/JP-8 degvielas noliešana pieejama, iepriekš piesakot. |
4 | Pretapledošanas nodrošinājuma iekārtas | NIL |
5 | Vieta angāros viesu gaisa kuģiem | Vieta angārā pieejama pēc iepriekšēja pieprasījuma. |
6 | Remonta iespējas viesu gaisa kuģiem | NIL |
7 | Piebildes | GPU, 2 vilcēji / stūmēji traktori (15 tonnas un 250 tonnas) |
1 | Viesnīcas | NIL |
---|---|---|
2 | Restorāni | NIL |
3 | Transporta iespējas | O/R |
4 | Medicīniskās aprūpes iespējas | Pirmā palīdzība AD, tuvākā slimnīca Ogrē |
5 | Banka un pasts | NIL |
6 | Tūrisma birojs | NIL |
7 | Piebildes | NIL |
1 | AD ugunsdzēsības nodrošinājuma kategorija | H3 - H24 A6 - H24 A8 - O/R |
---|---|---|
1 | AD ugunsdzēsības nodrošinājuma kategorija | H3 - H24 A6 - H24 A7 - O/R |
2 | Glābšanas aprīkojums | AVBL 3 ugunsdzēsības automašīnas |
3 | Patstāvīgi pārvietoties nespējīgu gaisa kuģu evakuācijas iespējas | Nav pieejamas |
4 | Piebildes | Gaisa kuģa reģistrētais īpašnieks vai ekspluatants uzņemas pilnīgu atbildību par pārvietoties nespējīga gaisa kuģa evakuēšanu. 30000 litri ūdens, 4000 litri "C klases" putas, 450 kg ugunsdzēšamais pulveris. - H24. 15000 litri papildus ūdens, 2000 litri “C klases" putas, 225 kg ugunsdzēšamais pulveris - O/R |
1 | Tīrīšanas aprīkojuma tipi | 5 sniega tīrītāji, 2 kaisītāji, 2 sniega pūtēji, 5 aukstā gaisa pūtēji, 1 šķidruma vakuumtīrītājs |
---|---|---|
2 | Tīrīšanas prioritātes | 1. Peroni; 2. RWY, TWY A, D, E; 3. TWY B, C |
2 | Tīrīšanas prioritātes | 1. RWY; 2. TWYs A, D, E, perons 3; 3. TWYs B, C, peroni 1, 2, 4. |
3 | Piebildes | NIL |
1 | Peronu apzīmējums, virsma un nestspēja | PERONS 1 Virsma: CONC Nestspēja: PCN 107/R/A/W/T PERONS 2 Virsma: CONC Nestspēja: PCN 107/R/A/W/T PERONS 3 Virsma: CONC Nestspēja: PCN 107/R/A/W/T PERONS 4 Virsma: CONC Nestspēja: PCN 107/R/A/W/T 5 tālvadības ACFT stāvvietas |
---|---|---|
2 | Manevrēšanas ceļu apzīmējums platums, virsma un nestspēja | TWY A Platums: 23M Virsma: CONC Nestspēja: PCN 117/R/B/W/T TWY B - SLĒGTS Platums: 12M Virsma: ASPH TWY C - SLĒGTS Platums: 12M Virsma: ASPH TWY D Platums: 23M Virsma: CONC Nestspēja: PCN 117/R/B/W/T TWY E Platums: 23M Virsma: ASPH Nestspēja: PCN 117/R/B/W/T |
3 | Altimetra kontrolpunkta atrašanās vieta un pacēlums | NIL |
4 | VOR kontrolpunktu atrašanās vieta | NIL |
5 | INS kontrolpunktu atrašanās vieta | NIL |
6 | Piebildes | PERONS 1: garums 226 m, platums 50 m PERONS 2: garums 121 m, platums 120 m PERONS 3: garums 112 m, platums 50 m Zona 1: ACFT tehniskās apkopes zona (perona 2 pagarinājums): garums 90 m, platums 44 m Zona 2: ACFT dzinēja testa zona: garums 30 m, platums 30 m |
1 | Gaisa kuģu stāvvietas ID zīmju, TWY līniju un vizuālās izvietošanas/novietošanas vadības sistēmas lietošana gaisa kuģa stāvvietās | Norādoši apzīmējumi TWY un RWY krustojumos un visās gaidīšanas PSN. Vadlīnijas uz perona. |
---|---|---|
2 | RWY un TWY marķējums un gaismas | RWY-18/36: marķēts apzīmējums, THR, TDZ, CL, malas RWY 18/36: izgaismots THR, RWY gals, malas. TWY: marķēta CL, gaidīšanas PSN. TWY: izgaismotas TWY malas. |
3 | Stopgaismas un RWY aizsardzības ugunis | RWY 18/36 aizsardzības ugunis uz TWY A, D, E |
4 | Citi RWY aizsardzības pasākumi | NIL |
5 | Piebildes | NIL |
1 |
Attiecīgais meteoroloģiskais birojs |
Riga |
2 |
Darba laiks MET birojs ārpus darba laika |
H24 - |
3 |
Birojs, kas attbildīgs par TAF sagatavošanu Prognožu derīguma termiņš Izdošanas intervāls |
VSIA “Latvijas Vides, ģeologijas un meteoroloģijas centrs” 24 HR (0024; 0303; 0606; 0909; 1212; 1515; 1818; 2121) 3 HR |
4 |
Tendenču prognozējamība Izdošanas intervāls |
TREND (0400-1900 (0300-1800) UTC) 0.5 HR |
5 |
Sniegtā instruktāža/konsultācija |
Konsultācija O/R H24, VSIA “Latvijas Vides, ģeologijas un meteoroloģijas centrs”, tālrunis: +371 67142005 |
6 |
Lidojuma dokumentācija Lietotā(-ās) valoda(-as) |
TAF, METAR, SIGMET, GAMET, AIRMET, WAFS kartes, SWL Angļu MET informācija lidojuma dokumentācijai pēc pieprasījuma pieejama Rīgas ARO H24: Tālrunis: +371 67300642, +371 67300645, +371 67783761 (rezerves tālrunis). Pašinstruktāža H24 pieejama https://ibs.lgs.lv |
7 |
Kartes un cita informācija, kas pieejama instruktāžai vai konsultācijai |
NIL |
8 |
Papildus aprīkojums, kas pieejams informācijas sniegšanai |
Satelīta attēli, laikapstākļu radara informācija (izmantojot attiecīgu saiti no vietnes https://ibs.lgs.lv) |
9 |
ATS struktūrvienības, kam tiek sniegta informācija |
Lielvarde Tower, Riga APP |
10 |
Papildu informācija (pakalpojumu sniegšanas ierobežojumi, u.c.) |
METAR ziņojumi tiek sniegti laika periodā 0400-1900 (0300-1800) UTC un METAR AUTO ziņojumi laika periodā 1900-0400 (1800-0300) UTC. TREND prognozes ir pieejamas tikai METAR un MET REPORT ziņojumos. |
RWY apzīmējums | Patiesais peilējums | RWY izmērs (m) | RWY un SWY nestspēja (PCN) un virsma | THR koordinātas, RWY gala koordinātas, THR ģeoīda vilnis | Precīzās pieejas RWY THR pacēlums un TDZ augstākais pacēlums | RWY-SWY slīpums |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
36 | 007.10º | 2500x45 | PCN 84/F/A/W/T CONC_ASPH Piezīme: kompozīta uzbūve | 564604.43N 0245104.86E NIL GUND 70.2 FT | THR: 188.6 FT TDZ: NIL | 0.22% lejup SWY: NIL |
18 | 187.10º | 2500x45 | PCN 84/F/A/W/T CONC_ASPH Piezīme: kompozīta uzbūve | 564724.66N 0245123.06E NIL GUND 69.9 FT | THR: 206.7 FT TDZ: NIL | 0.22% augšup SWY: NIL |
RWY apzīmējums | SWY izmēri (m) | CWY izmēri (m) | Lidjoslu izmēri (m) | RESA izmēri (m) | Bremzēšanas sistēmas atrašanās vieta/apraksts | OFZ | Piebildes |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
36 | NIL | NIL | 2620x300 | 215 x 105 | NIL | NIL | Bremzēšanas iekārtas (BAK-14/12) betona rampas atrodas RWY lidjoslā. |
36 | NIL | NIL | 2620x220 | 215 x 105 | NIL | NIL | skatīt novirzes EVGA AD 2.23. |
18 | NIL | NIL | 2620x300 | 215 x 105 | NIL | NIL | Bremzēšanas iekārtas (BAK-14/12) betona rampas atrodas RWY lidjoslā. |
18 | NIL | NIL | 2620x220 | 215 x 105 | NIL | NIL | skatīt novirzes EVGA AD 2.23. |
RWY apzīmējums | TORA (m) | TODA (m) | ASDA (m) | LDA (m) | Piebildes |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
36 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | NIL |
18 | 2500 | 2500 | 2500 | 2500 | NIL |
RWY | APCH LGT tips, LEN, INTST | THR LGT krāsa, WBAR | VASIS, (MEHT), PAPI | TDZ LGT LEN | RWY ass LGT LEN, atstatums, krāsa, INTST | RWY malu LGT LEN, atstatums, krāsa, INTST | RWY gala LGT krāsa, WBAR | SWY LGT LEN, krāsa | Piebildes |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
36 | Vienkāršas ALS (CAT-I), 717 M, LIH | ZAĻA | PAPI pa kreisi GP 3.00° (53.3 FT ) | NIL | NIL | 2500 M 60 M balta LIH | SARKANS | NIL | NIL |
36 | MALSR, 720 M, LIH | ZAĻA | PAPI pa kreisi GP 3.00° (53.3 FT ) | NIL | NIL | 2500 M 60 M balta LIH | SARKANS | NIL | NIL |
18 | Vienkāršas ALS (CAT-I), 717 M, LIH | ZAĻA | PAPI pa kreisi GP 3.00° (55 FT ) | NIL | NIL | 2500 M 60 M balta LIH | SARKANS | NIL | NIL |
18 | MALSR, 720 M, LIH | ZAĻA | PAPI pa kreisi GP 3.00° (55 FT ) | NIL | NIL | 2500 M 60 M balta LIH | SARKANS | NIL | NIL |
1 | ABN/IBN atrašanās vieta, raksturlielumi un darbības laiks | NIL |
---|---|---|
2 | LDI atrašanās vieta un LGT Anemometra atrašanās vieta un LGT | Viens vēja virziena indikators atrodas 117 m uz rietumiem no ARP (RWY CL). Anemometrs (augstums - 10 m): 392 m no THR 18, 312 m no THR 36, apgaismots. |
3 | TWY malu un ass līnijas ugunis | Mala: visi TWY un visi peroni. Visu TWY CL nav izgaismotas. |
4 | Sekundārais barošanas avots/pārslēgšanās laiks | AVBL/11 sec. |
5 | Piebildes | NIL |
Dienesta nosaukums | Pazīšanas signāls | Frekvence(-es) | SATVOICE numurs(-i) | Pieslēgšanas adrese | Darba laiks | Piebildes |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
TWR | LIELVARDE TOWER | 118.150 MHZ (ar 8.33 kHz kanālu atstatuma radioaparatūru neaprīkotiem valsts gaisa kuģiem) 118.155 | NIL | NIL | kā AD | NIL |
ATIS (INFO) | LIELVARDE INFORMATION | 124.805 124.800 MHZ (ar 8.33 kHz kanālu atstatuma radioaparatūru neaprīkotiem valsts gaisa kuģiem) | NIL | NIL | H24 | NIL |
NIL.
Lielvārdes (MIL) lidlauka lietošana, izņemot avārijas situācijas un Lielvārdes gaisa spēku bāzes ekspluatantus, atļauta tikai militārajiem un Valsts gaisa kuģu operatoriem ar iepriekšēju atļauju (PPR). PPR pieprasījums jāiesniedz vismaz 5 darba dienas pirms paredzētā lidojuma: airfield.operations@mil.lv. PPR veidlapu izsniedz pēc pieprasījuma.
1. Visiem gaisa kuģiem dzinēju iedarbināšana
Dzinēju iedarbināšanas atļauja jāpieprasa “Lielvarde Tower” kanālā 118.155.LIELVARDE TOWER CH 118.155. Jānorāda stāvvietas numurs un jāpaziņo par paredzēto dzinēja vilces jaudas pārbaudi.
Stāvvietā uz perona dzinēja iedarbināšana atļauta tikai tukšgaitā.
Dzinēja jaudas palielināšana virs tukšgaitas režīma atļauta uz skrejceļa, helikoptera nosēšanās laukumā un dzinēja pārbaudes vietā.
Atļauja atpakaļgaitas braukšanai un vilkšanai jāpieprasa LIELVARDE TOWER CH 118.155.
Pieprasījums uzsākt atpakaļgaitas braukšanu vai vilkšanu tiek veikts, kad gaisa kuģis ir pilnībā gatavs uzsākt manevru.
Visiem gaisa kuģiem dzinēja iedarbināšanas atļauja jāpieprasa LIELVARDE TOWER CH 118.155. Piloti ir atbildīgi par SLOTa ievērošanu, ja tāds ir.
Pirmo reizi izejot uz sakariem ar ATC, pilotam jāapstiprina saņemtā ATIS informācija un jānosauc stāvvietas numurs.
Iedarbināšanas un ATC atļauja jāpieprasa ne ātrāk kā 10 minūtes pirms paredzamā iedarbināšanas laika.
Gaisa kuģis tiks pavadīts ar “Follow-me” vai citu mašīnu vai saņems detalizētu ATC manevrēšanas norādi.
Manevrēsānas zonā ATC izdod manevrēšanas atļaujas. Gaisa kuģa braukšanai pa peronu ATC izdod tikai manevrēšanas instrukcijas.
Novirzes no manevrēšanas maršruta vai cita maršruta izvēle atļauta tikai “follow-me” pavadībā vai pēc ATC norādes.
Manevrējot pa peronu, apkalpei uzmanīgi jānovēro zemes transporta kustība, lai izvairītos no jebkādiem incidentiem.
“Follow-me” automašīna vienmēr pieejama pēc pieprasījuma.
Parasti ATC piešķirs izmantošanai pretvējam esošo RWY.
Izvēloties izmantojamo skrejceļu, tiks ņemti vērā arī nozīmīgi, zemāk minētiem, faktori:
Izmantojamā skrejceļa virziens var tikt izvēlēts pa vējam, ja vēja stiprums, ieskaitot brāzmas, nepārsniedz 5 mezglus:
Ja pilots uzskata, ka izmantojamais skrejceļš nav piemērots, viņš ir tiesīgs to noraidīt un pieprasīt atļauju izmantot citu skrejceļu. Šādos gadījumos ATC jāinformē piloti par iespējamo aizkavēšanos, kamēr tiek nomainīts izmantojamais skrejceļš.
Gaisa kuģa, kurš aprīkots ar Mode S transponderi, apkalpei ir jāuzstāda atbilstoša identifikācija transponderī.
Uzstādījumam jāatbilst gaisa kuģa norādītajai identifikācijai ICAO lidojuma plāna 7. laukumā, ja lidojuma plāns ir iesniegts, vai gaisa kuģa reģistrācijas zīmei.
S režīma transponderam jādarbojas saskaņā ar sekojošām instrukcijām:
Izlidojošs gaisa kuģis:
a. uzstādīt gaisa kuģa identifikācijas zīmi un speciālo A režīma kodu pēc tā saņemšanas,
b. pirms izstumšanas vai manevrēšanas atļaujas pieprasījuma, atkarībā no tā, kurš ir pirmais, transponderī jāuzstāda “automātiskais režīms” (AUTO) vai, ja automātiskais režīms nav pieejams, jāuzstāda “ON” režīms (ON vai XPDR),
c. tikai tuvojoties skrejceļam, izpildstarta vietai, uzstādīt “TCAS” (TA/RA).
Ielidojošs gaisa kuģis:
a. uzreiz pēc nosēšanās izslēgt “TCAS” (TA/TR),
b. uzstādīt automātisko režīmu (AUTO) vai, ja automātiskais režīms nav pieejams, uzstādīt “ON” (ON vai XPDR),
c. A režīma transpondera kods paliek ieslēgts, kamēr gaisa kuģis tiek novietots stāvvietā,
d. kad gaisa kuģis atrodas stāvvietā, transponderī jāuzstāda “standby” režīms (STBY).
NIL
NIL
Helikopteru pacelšanās/nosēšanās notiek uz skrejceļa.
Helikopteriem, kas lido kopā, atļauts pacelties un nosēsties vienlaicīgi.
Helikopteri, kuri šasiju specifikas dēļ nevar manevrēt pa zemes virsmu, dara to saskaņā ar manevrēšanas noteikumiem virs manevrēšanas ceļiem.
Bojātā gaisa kuģa īpašnieks vai operators uzņemas pilnu atbildību par skrejceļa atbrīvošanu.
Transpondera testēšana tiek veikta pēc sekojošiem noteikumiem:
a. Pirms testa uzsākšanas jāpārliecinās, ka visi transponderi uzstādīti režīmā “OFF” vai “Standby”.
b. Pirms jebkāda veida testa uzsākšanas jāsazinās ar LIELVARDE TOWER pa tālruni: +371 65002806, jāziņo par mērķi pārbaudīt transponderi un jāatstāj kontakttālrunis. Ja pilotam vai apkopes personālam nav iespēja sazvanīt ATC pa norādīto tālruni, tad jāsazinās ar LIELVĀRDE TOWER kanālā, norādot informāciju dispečeram par pārbaudes uzsākšanas laiku, testa ilgumu, augstumu(-iem), kurā pārbaude tiks veikta, gaisa kuģa pazīšanās zīmi (Flight Id) un paredzamo A režīma kodu (skatīt zemāk c. un d.).
Piezīme: Noteikti augstumi var būt nepieejami testēšanai,dēļ pārlidojošiem gaisa kuģiem.
c. Uzstādīt A režīma kodu 7776 (vai citu, ar ATC saskaņotu A režīma kodu).
d. Ar S režīma transponderi aprīkotam gaisa kuģim uzstādīt gaisa kuģa pazīšanās zīmi ( Flight Id ) ar 8 pirmajiem simboliem no kompānijas nosaukuma (kompānijas, kura veic šo testu).
e. Ar S režīmu aprīkotam gaisa kuģim uzstādīt pozīciju “uz zemes” visām S režīma atbildēm, izņemot, kad nepieciešama “gaisā” atbilde (augstuma pārbaudei).
f. Pēc iespējas veikt pārbaudes angāra telpās, lai izvairītos no jebkāda veida atstarojumiem.
g. Piesardzības nolūkos, ja tā nosaka pārbaudes procedūra, lietot pārraides antenas aizsargu, ja testēšana notiek angārā vai ārpus tā.
h. Kad tiek pārbaudīts augstuma parametrs (C vai S režīms), jānomērķē tieši uz testa iekārtu caur attiecīgo signāla vājinātāju.
i. Testa laikā, ja tas tiek veikts ārpus angāra, mainot augstumus, transponderim uzstādīt “standby” režīmu.
j. Pārbaudot transpondera parametru, kas nav “augstums”, uzstādīt -1000 pēdas (mīnus 1000 pēdas) vai virs 60000 pēdām (vai cits ATC atļautais augstums, atbilstoši punktam l.). Tas samazina risku, ka kādam gaisa kuģim lidojumā nostrādās ACAS brīdinājuma signāls.
k. Ja tas ir atbilstoši attiecīgajam gaisa kuģa tipam, pēc testa transponderī uzstādīt režīmu “OFF” vai “Standby”.
l. Transpondera tests jāveic tam piešķirtajā laika posmā un augstumos, kas saskaņoti ar LIELVARDE TOWER dispečeru.
NIL
NIL.
Visiem saskaņā ar ICAO 16. pielikuma, 1. sējuma, 3. nodaļu sertificētiem gaisa kuģiem pacelšanās laikā jāievēro sekojošas izlidošanas trokšņa mazināšanas procedūras (NADP):
Pēc pacelšanās uzņemt augstumu 1500 FT AGL:
- noņemt aizplākšņus;
- uzņemt augstumu ar ātrumu V2 + (10 līdz 20) mezgli KT.
1500 FT AGL:
- vienmērīgi palielināt ātrumu līdz maršrutā paredzētajam ātrumam ar aizplākšņu ievilkšanu paredzētajā laikā.
NIL
1.1.1 Pieejas procedūras
Gaisa kuģiem, kas lido uz Lielvārdes AD (EVGA), lidojums jāplāno caur RIGA TMA ieejas punktiem: ASKOR, GUNTA, LAPSA, ORVIX, TENSI, AMOLI, BARVA, ERIVA, LUTAL, SOKVA, TUSAS un VANAG.
Standarta ielidošanas maršruti (STAR) nav noteikti. Riga APP vektorē ienākošos gaisa kuģus.
Pilotiem jāplāno samazināt augstumu Riga TMA saskaņā ar instrumentālajām pieejas procedūrām, ņemot vērā pieejas maršrutu ierobežojumus, kas noteikti drošības apsvērumu dēļ. Saņemtā atļauja no ATC turpināt augstuma samazināšanu nozīmē, ka gaisa kuģis var turpināt samazināt augstumu pēc visu augstuma ierobežojumu ievērošanas.
Pirmo reizi izejot uz sakariem ar RIGA APPROACH, jāziņo:
- pazīšanās zīme;
- galamērķis - LIELVARDE;
- pēdējās saņemtās ATIS informācijas identifikators;
- ATC atļautais lidojuma līmenis un virziens.
1.1.1.1 Lidlauka minimumi
Izņemot ar CAA atļauju vai avārijas situācijas gadījumos, kapteinis nedrīkst veikt lidojumu, ja:
RWY 18/36 800 M RVR; mākoņu apakšējā robeža 200 FT.
1.1.1.2 Radara vektorēšana
ATC ielidojošiem gaisa kuģiem norāda virzienu – “dod vektorus” saskaņā ar ICAO dokumenta 4444 un dokumenta 8168 prasībām.
ATC vektorē ielidojošos gaisa kuģus:
- līdz RWY18 taisnei, lai gaisa kuģis veiktu ILS vai LOC nosēšanos;
- RNAV pieejai līdz IAF RWY18, lai veiktu ILS vai LOC nosēšanos;
Instrumentālās pieejas procedūra RWY36:
- līdz IMC un virs minimumiem, kad var veikt apļa pieeju – izpildīt ILS vai LOC pieeju RWY18;
- VMC, kad redzams skrejceļš vai tā ugunis – izpildīt apļa pieeju RWY36.
Radara vektorēšana tiek pārtraukta, kad gaisa kuģis lido virzienā, kurā nostabilizēsies uz taisnes pieejas trajektorijas, vai, kad ir atļauts lidot uz IAF (RNAV pieeja).
Ja gaisa kuģis ziņo RIGA APP, ka redz skrejceļu (“Field in sight”, “RWY (lights) in sight” vai “Visual”), tad tam ir tiesības prasīt vizuālo pieeju. Gaisa kuģis saņems atļauju vizuālai pieejai tikai tad, kad ziņos, ka redz skrejceļu vai pirms viņa lidojošu gaisa kuģi. Parasti pēc šādas vizuālas pieejas atļaujas izsniegšanas vektorēšana tiek
pārtraukta.
Minimālais vektorēšanas augstums 1500 FT tiek pielietots, lai būtu droši, ka nav šķēŗšļu vektorējamā augstumā.
Aprēķinātais minimālais vektorēšanas augstums tiek pielāgots, kad temperatūra pie zemes ir daudz zemāka, nekā tai paredzēts būt standarta atmosfērā.
1.1.1.3 Ātruma ierobežojumi
Maksimālais ātrums zem FL100 nedrīkst pārsniegt IAS 250 KT.
1.1.1.4 Ātruma kontrole
Lai dispečeram atvieglotu gaisa kuģu kontroli vai samazinātu vektorēšanas nepieciešamību, gaisa kuģiem, kuri atrodas viņa atbildības zonā, tiek ieviesti ātruma ierobežojumi.
Noteiktais ātrums parasti tiek pieprasīts ar soli 10 mezgli no esošā ātruma (IAS).
Tikai nelielas ātruma izmaiņas, ne lielākas kā ± 20 mezgli, drīkst tikt prasītas no gaisa kuģa, kurš atrodas uz taisnes.
Piloti var paredzēt sekojošus ātruma ierobežojumus:
• 210 KT - pieejas sākuma fāzē;
• 180 KT - posmā starp trešo un ceturto pagriezienu/netālu no pieejas pēdējā posma. Kad gaisa kuģis ir uz taisnes, IAS jābūt 160 KT, līdz tas sasniedz DME 4NM no skrejceļa sliekšņa, ja nav noteikts citādi.
Minētie ātrumi tiek piemēroti ATC intervālu nodrošināšanai un ir obligāti. Gaisa kuģiem, kuru tehniskās iespējas neļauj lidot norādītajos ātrumos, jāinformē ATC un jāziņo ātrums, kādu tie var ieturēt.
Saņemot no ATC jaunu komandu (kas nav saistīta ar ātrumu), pilotam jāievēŗo iepriekšējie ātruma ierobežojumi.
Visi ātruma ierobežojumi jāizpilda pēc iespējas precīzāk.
Gadījumā, ja ātruma ierobežojuma noteikumi netiek ievēroti, gaisa kuģis var tikt izņemts no plānotās ielidojošo gaisa kuģu rindas.
Tiklīdz ātruma kontrole nav nepieciešama, gaisa kuģis tiek par to informēts.
Mazāks ātrums var tikt noteikts tikai tad, ja to pieprasa radiolokācijas dispečers un apstiprina gaisa kuģa kapteinis.
1.1.1.5 Neizdevusies pieeja
Neizdevušās pieejas procedūras ir sīki aprakstītas attiecīgajās Instrumentālās pieejas kartēs.
1.1.1.6 Radara bojājums
Kad radiolokācija kontrole tiek pārtraukta (iekārtas bojājums), izņemot gadījumus, kad ielidojošs gaisa kuģis pamet pēdējo kursu pēdējā pieejas treka pārtveršanai, katram gaisa kuģim, kas ir dispečera atbildības zonā, tiks doti jauni norādījumi.
1.1.2 Pieejas procedūras bez radara kontroles
Radiosakaru bojājums ATC punktā.
Ja notiek sakaru atteice ar RIGA APPROACH, pilots iziet uz sakariem ar LIELVARDE TOWER CH 118.155, lai iegūtu jaunas instrukcijas.
1.1.3 Gaidīšanas zonas
Noteiktās gaidīšanas zonas ir publicētas attiecīgajās Instrumentālās pieejas kartēs.
Maršruta punkta identifikators |
INBD maršruts M° (T°) |
Pagrieziena virziens |
MNM/MAX HLDG līmenis |
MAX IAS (KT) |
Laiks |
---|---|---|---|---|---|
ZUNDE |
179°(187.1°) |
kreisais |
4000 FT ALT/ 5000 FT ALT |
-220 |
1 MIN |
Gaisa kuģiem, kas lido no Lielvārdes AD (EVGA), lidojums jāplāno caur RIGA TMA izejas punktiem: ASKOR, BERIL, LAPSA, TENSI, VALED, AMOLI, ERIVA, GILAX, SAKTA, SOKVA un TUSAS.
Standarta instrumentālie izlidošanas maršruti (SID) Lielvārdes AD (EVGA) nav piemērojami. Gaisa kuģiem jāseko ATC instrukcijām un jāparedz vektorēšana.
1.2.1 Radiosakari
Pēc pacelšanās gaisa kuģim jānodibina divpusēji radiosakari ar RIGA APPROACH LIELVARDE TOWER noteiktā frekvencē.
Pirmo reizi izejot uz sakariem ar RIGA APPROACH (RIGA CONTROL) pēc pacelšanās, jāziņo:
- pazīšanās zīme;
- izejas punkts no LIELVARDE CTR vai ATC dotais virziens;
- augstums/lidojuma līmenis, kurā gaisa kuģis atrodas vai kuru uzņem;
- pieprasītais augstums/lidojuma līmenis, ja tas atšķiras no norādītā FPL.
Gaisa kuģiem jāievēro ICAO 2. pielikumā (Rules of the Air) un ICAO dokumentā 7030 noteiktās procedūras.
RNAV aprīkots gaisa kuģis: ja sakaru atteice notiek pieejas laikā, bet pieejas atļauja vēl nav saņemta, pilots saglabā pēdējo viņam doto un apstiprināto lidojuma līmeni (augstumu), līdz sasniedz IAF, tad dodas uz gaidīšanas zonu ZUNDE un turpina instrumentālo pieeju uz Lielvārdes AD (EVGA) izmantojamo skrejceļu.
RNAV neaprīkots gaisa kuģis: ja sakaru atteice notiek pieejas laikā, bet pieejas atļauja vēl nav saņemta, pilots saglabā pēdējo viņam doto un apstiprināto līmeni (augstumu), līdz IAF, tad dodas uz gaidīšanas zonu RIGA 18 vai RIGA 36 virs RIA, paliek gaidīšanas zonā, kamēr nostabilizējas, tad lido ar radiālu 069° (068.7°), 27 NM attālumā (publicēts IAF APZUF) virzienā 089, lai lidotu uz pieejas taisni RWY18, veic instrumentālo pieeju uz izmantojamo skrejceļu.
Ja sakaru atteice notiek, kad pieejas atļauja jau saņemta, pilots turpina pieeju, kā aprakstīts pieejas procedūrās.
2.1.1 Vispārīgie noteikumi
Ja vien Lielvārdes TWR nav norādījis citādi, pilotiem jāizmanto VFR maršruti, kas izveidoti lidojumu ērtībai un aprakstīti punktos 2.1.3, 2.1.4. Pēc vizuālajiem noteikumiem lidojošiem gaisa kuģiem ielidošana un izlidošana Lielvārdes CTR norādītā augstumā noteikta pa vizuālajiem ziņošanas punktiem.
Speciālie VFR lidojumi jāveic, kā norādīts ENR 1.2.
2.1.2 VFR ziņošanas punkti
VFR gaisa kuģu ielidošanu un izlidošanu no Lielvārdes CTR jāplāno pa vizuālajiem ziņošanas punktiem, kā tas norādīts kartē EVGA AD 2.24.14:
2.1.3 Ienākošie lidojumi
Ielidot Lielvārdes CTR pa vizuālo ziņošanas punktu 1300 pēdu augstumā un:
2.1.4 Izejošie lidojumi
Pēc posma starp pirmo un otro pagriezienu uzņemt augstumu 1500 pēdas un ziņot virs vizuālā ziņošanas punkta.
2.1.5 Cits
Ārpus ATS darba laika darbojas EVR18 REMBATE (skatīt AIP ENR 5.1) militārā ierobežotu lidojumu zona.
Papildinot ENR 1.11, ziņojumi, kas attiecas uz lidojumiem uz/no/caur Lielvārdes CTR, jānosūta uz EVGAYDYD, EVGAZTZX un EVRRYWYX.
Ielidojošā/izlidojošā satiksme jāplāno pa sekojošiem EVR18 REMBATE ielidošanas/izlidošanas punktiem:
• RASOX (563950N 0243936E)
• OMABA (565333N 0244128E)
• LATVU (565838N 0245354E)
• AXUVA (565241N 0250145E)
• ERAXA (563923N 0245843E)
• SOKRO (563452N 0244835E)
Jebkāda novirze no ielidošanas/izlidošanas punktiem ir atļauta tikai valsts gaisa kuģiem, veicot SAR, MEDEVAC un militārās vai speciālās operācijas.
VFR lidojumu shēmas un to absolūtie augstumi:
SHĒMA |
ABSOLŪTAIS AUGSTUMS (MSL) |
---|---|
Random Shallow Abeam |
700 FT |
Tactical Overhead |
700 FT |
Rectangular Helicopter |
900 FT |
Rectangular Turbo Prop |
1400 FT |
Overhead |
1900 FT |
VFR lidojumu shēmas jāizmanto tikai pie VMC.
Random Shallow Abeam approach RWY18
Sākuma punkts ir 3 NM uz austrumiem no ATS Tower, šķērsojot skrejceļa vidusdaļu, ziemeļos no ATS Tower.
Random Shallow Abeam approach RWY36
Sākuma punkts ir 3 NM uz rietumiem no ATS Tower, šķērsojot skrejceļa vidusdaļu, ziemeļos no ATS Tower.
Tactical Overhead RWY18
Sākuma punkts ir 3 NM uz ziemeļiem no RWY18 THR ar pārtraukumu rietumos - ne tālāk kā skrejceļa vidusdaļa.
Tactical Overhead RWY36
Sākuma punkts ir 3 NM uz dienvidiem no RWY36 THR ar pārtraukumu austrumos - ne tālāk kā skrejceļa vidusdaļa.
Papildinot ENR 1.11, lidojumu ziņojumus, kas saistīti ar lidojumiem uz/no/caur EVR18 REMBATE, jānosūta uz EVGAYDYD, EVGAZTZX un EVRRYWYX.
NIL.
Piemērojamās prasības |
Novirzes apraksts |
---|---|
CS ADR-DSN.B.160 Lidjoslas platumas |
Lielvārdes lidlauka RWY lidjoslas platums ir 220 M. |
CS ADR-DSN.B.165 Objekti lidjoslā |
Bremzēšanas iekārtas (BAK-12/14) betona rampas atrodas RWY lidjoslā. |
CS ADR-DSN.B.185 Lidjoslu šķērsslīpumi (a) 1) |
Šķērsslīpumi planējamā RWY lidjoslā atsevišķos iecirkņos pārsniedz 2,5%. |
CS ADR-DSN.M.630 I kategorijas precīzās pieejas uguņu sistēma (b) |
MALSR (vidējas intensitātes pieejas apgaismojuma sistēma ar skrejceļa izlīdzināšanas indikatorlampām) uzstādīta RWY 18 un RWY 36. RWY 18 CAT I minimālā RVR 800 M. |
1. Lidlauku karte — ICAO
|
2. Gaisa kuģu stāvvietu/izvietojuma karte — ICAO - NIL
|
3. Lidlauka zemes manevru karte — ICAO - NIL
|
4. Lidlauka šķēršļu karte — ICAO — A tips (katram skrejceļam) - NIL
|
5. Lidlauka šķēršļu karte — ICAO — B tips - NIL
|
6. Lidlauka apvidus un šķēršļu karte - ICAO (elektroniskā)
|
7. Precīzas pieejas apvidus karte — ICAO - NIL
|
8. Rajona karte — ICAO (izlidošanas un tranzīta maršruti) - NIL
|
9. Standarta izlidošanas karte — instrumentālā (SID) — ICAO - NIL
|
10. Rajona karte — ICAO (ielidošanas un tranzīta maršruti) - NIL
|
11. Standarta ielidošanas karte - instrumentālā (STAR) — ICAO - NIL
|
12. ATC novērošanas minimālā absolūtā augstuma karte — ICAO - NIL
|
13. Instrumentālās pieejas karte — ICAO
|
14. Vizuālās pieejas karte - ICAO
|
15. Putnu koncentrācija lidlauka tuvumā - NIL
|
16. Instrumentālās pieejas karte treniņlidojumiem – nav ICAO - NIL
|
17. Ielidošanas un izlidošanas maršrutu karte – nav ICAO - NIL
|