EVGA — LIELVARDE (MIL)

Piezīme: Sekojošas sadaļas šajā nodaļā ir apzināti atstātas tukšas: AD 2.16.

EVGA AD 2.1  LIDLAUKA ATRAŠANĀS VIETAS INDIKATORS UN NOSAUKUMS

EVGA — LIELVARDE (MIL)

EVGA AD 2.2  LIDLAUKA ĢEOGRĀFISKIE UN ADMINISTRATĪVIE DATI

1ARP koordinātas un atrašanās vieta lidlaukā

564645N 0245114E

Uz RWY ass

2ARP virziens un attālums no pilsētas centra4.0 NM uz Z no Lielvārdes
3Augstums virs jūras līmeņa/Standarta temperatūra/Vidējā zemākā temperatūra207 FT / 26.5º C / NIL
4Ģeoīda vilnis AD ELEV PSN70 FT
5MAG VAR/Ikgadējās izmaiņas8º E (2017) / NIL
6Lidlauka administrācijas nosaukums, adrese, tālruņa nr., faksa nr., e-pasts, AFS, mājaslapa

Latvijas Nacionālo bruņoto spēku Gaisa spēki

Post:

Rembates pagasts, Ķeguma novads
LV-5016, Latvija

Phone: +371 65002808, +371 25703786 (lidlauka operācijas)

Fax: NIL

Email: airfield.operations@mil.lv

AFS: EVGAYDYD

URL: NIL

6Lidlauka administrācijas nosaukums, adrese, tālruņa nr., faksa nr., e-pasts, AFS, mājaslapa

Latvijas Nacionālo bruņoto spēku Gaisa spēki

Post:

Rembates pagasts, Ogres novads
LV-5016, Latvija

Phone: +371 65002506

Fax: NIL

Email: afreg@mil.lv

AFS: NIL

URL: NIL

7Lidlaukā pieļaujamie lidojumu veidi (IFR/VFR)VFR
7Lidlaukā pieļaujamie lidojumu veidi (IFR/VFR)IFR/VFR
8PiebildesNIL
8PiebildesLidlauka operācijas:
Phone: +371 65002808
Phone: +371 25703786
AFS: EVGAYDYD
Email: airfield.operations@mil.lv

EVGA AD 2.3  DARBA LAIKS

1AD

Katru dienu 0700-1900 (0600-1800)

Lidlauka administrācija

Katru dienu 0700-1900 (0600-1800)

1AD

Katru dienu 0700-1900 (0600-1800)

Lidlauka administrācija

MON-FRI 0700-1500 (0600-1400)

2Muita un imigrācijaO/R
3Veselība un sanitārijaO/R
4AIS instruktāžas birojsNIL
4AIS instruktāžas birojsPašinstruktāža H24 pieejama https://ibs.lgs.lv.
Mutiskā instruktāža H24 pieejama pa tālruni
+371 67300675.
5ATS ziņojumu birojs (ARO)NIL
5ATS ziņojumu birojs (ARO)Rīgas ARO H24
Tālrunis: +371 67300642
Tālrunis: +371 67783761 (rezerves tālrunis)
Pašinstruktāža H24 pieejama https://ibs.lgs.lv.
6MET instruktāžas birojsMET informācija lidojuma dokumentācijai pēc pieprasījuma pieejama Rīgas ARO H24:
Tālrunis: +371 67300642, +371 67300645,
+371 67783761 (rezerves tālrunis)
Pašinstruktāža H24 pieejama https://ibs.lgs.lv
7ATSKā AD operators
7ATSKā AD
8Degvielas uzpildeKā AD operators
8Degvielas uzpildeKā AD
9Virszemes pakalpojumiKā AD operators
9Virszemes pakalpojumiKā AD
10DrošībaH24
11Pretapledošanas nodrošināšanaNIL
12PiebildesĀrpus ATS darba laika tiek aktivizēta ierobežotā militārā zona EVR18 REMBATE (skatīt ENR 5.1).

EVGA AD 2.4  APKALPOŠANA UZ ZEMES – PAKALPOJUMI UN IEKĀRTAS

1Kravas pārkraušanas iekārtasStandarta/kombinēta aviācijas krava līdz 16 tonnām (2 iekrāvēji (3.8 tonnas, 16 tonnas)),
K-iekrāvējs ar 18000 celtspēju. Nestandarta kravas ielādes pēc pieprasījuma.
2Degvielas/eļļas tipiDegviela: Jet A-1
JP8 pēc pieprasījuma
AVGAS 100LL
Eļļa: NIL
2Degvielas/eļļas tipiDegviela: Jet A-1
JP-8 pēc pieprasījuma
AVGAS 100LL
Eļļa: NIL
3Degvielas uzpildes iekārtas/ietilpībaJet A-1
3 kravas automašīnas, (2 kravas automašīnas katra 20000 litri / 27 litri sekundē, 1 kravas automašīnas 42000 litri/ 41 litri sekundē). Līdz 200 tonnām Jet A-1 diennakti pieejama bez iepriekšēja pieprasījuma.
3Degvielas uzpildes iekārtas/ietilpībaJet A-1 - 1 kravas automašīna (42000 litri/41 litrs sekundē)
JP-8 - 2 kravas automašīnas (katra 20000 litri/27 litri sekundē)
Jet A-1/JP-8 degvielas noliešana pieejama, iepriekš piesakot.
4Pretapledošanas nodrošinājuma iekārtasNIL
5Vieta angāros viesu gaisa kuģiemVieta angārā pieejama pēc iepriekšēja pieprasījuma.
6Remonta iespējas viesu gaisa kuģiemNIL
7PiebildesGPU, 2 vilcēji / stūmēji traktori (15 tonnas un 250 tonnas)

EVGA AD 2.5  PASAŽIERIEM PIEEJAMĀS ĒRTĪBAS

1ViesnīcasNIL
2RestorāniNIL
3Transporta iespējasO/R
4Medicīniskās aprūpes iespējasPirmā palīdzība AD, tuvākā slimnīca Ogrē
5Banka un pastsNIL
6Tūrisma birojsNIL
7PiebildesNIL

EVGA AD 2.6  GLĀBŠANAS UN UGUNSDZĒSĪBAS PAKALPOJUMI

1AD ugunsdzēsības nodrošinājuma kategorijaH3 - H24
A6 - H24
A8 - O/R
1AD ugunsdzēsības nodrošinājuma kategorijaH3 - H24
A6 - H24
A7 - O/R
2Glābšanas aprīkojumsAVBL 3 ugunsdzēsības automašīnas
3Patstāvīgi pārvietoties nespējīgu gaisa kuģu evakuācijas iespējasNav pieejamas
4PiebildesGaisa kuģa reģistrētais īpašnieks vai ekspluatants uzņemas pilnīgu atbildību par pārvietoties nespējīga gaisa kuģa evakuēšanu. 30000 litri ūdens, 4000 litri "C klases" putas, 450 kg ugunsdzēšamais pulveris. - H24. 15000 litri papildus ūdens, 2000 litri “C klases" putas, 225 kg ugunsdzēšamais pulveris - O/R

EVGA AD 2.7  SEZONĀLĀ PIEEJAMĪBA - TĪRĪŠANA

1Tīrīšanas aprīkojuma tipi5 sniega tīrītāji, 2 kaisītāji, 2 sniega pūtēji, 5 aukstā gaisa pūtēji, 1 šķidruma vakuumtīrītājs
2Tīrīšanas prioritātes1. Peroni; 2. RWY, TWY A, D, E; 3. TWY B, C
2Tīrīšanas prioritātes1. RWY; 2. TWYs A, D, E, perons 3; 3. TWYs B, C, peroni 1, 2, 4.
3PiebildesNIL

EVGA AD 2.8  PERONU, MANEVRĒŠANAS CEĻU UN KONTROLPUNKTU ATRAŠANĀS VIETU DATI

1Peronu apzīmējums, virsma un nestspēja PERONS 1
Virsma: CONC
Nestspēja: PCN 107/R/A/W/T

PERONS 2
Virsma: CONC
Nestspēja: PCN 107/R/A/W/T

PERONS 3
Virsma: CONC
Nestspēja: PCN 107/R/A/W/T

PERONS 4
Virsma: CONC
Nestspēja: PCN 107/R/A/W/T
5 tālvadības ACFT stāvvietas

2Manevrēšanas ceļu apzīmējums platums, virsma un nestspēja TWY A
Platums: 23M
Virsma: CONC
Nestspēja: PCN 117/R/B/W/T

TWY B - SLĒGTS
Platums: 12M
Virsma: ASPH


TWY C - SLĒGTS
Platums: 12M
Virsma: ASPH


TWY D
Platums: 23M
Virsma: CONC
Nestspēja: PCN 117/R/B/W/T

TWY E
Platums: 23M
Virsma: ASPH
Nestspēja: PCN 117/R/B/W/T

3Altimetra kontrolpunkta atrašanās vieta un pacēlumsNIL
4VOR kontrolpunktu atrašanās vietaNIL
5INS kontrolpunktu atrašanās vietaNIL
6PiebildesPERONS 1: garums 226 m, platums 50 m
PERONS 2: garums 121 m, platums 120 m
PERONS 3: garums 112 m, platums 50 m
Zona 1: ACFT tehniskās apkopes zona (perona 2 pagarinājums): garums 90 m, platums 44 m
Zona 2: ACFT dzinēja testa zona: garums 30 m, platums 30 m

EVGA AD 2.9  ZEMES KUSTĪBAS VADĪBAS UN KONTROLES SISTĒMA UN MARĶĒJUMI

1Gaisa kuģu stāvvietas ID zīmju, TWY līniju un vizuālās izvietošanas/novietošanas vadības sistēmas lietošana gaisa kuģa stāvvietāsNorādoši apzīmējumi TWY un RWY krustojumos un visās gaidīšanas PSN.
Vadlīnijas uz perona.
2RWY un TWY marķējums un gaismasRWY-18/36: marķēts apzīmējums, THR, TDZ, CL, malas
RWY 18/36: izgaismots THR, RWY gals, malas.
TWY: marķēta CL, gaidīšanas PSN.
TWY: izgaismotas TWY malas.
3Stopgaismas un RWY aizsardzības ugunisRWY 18/36 aizsardzības ugunis uz TWY A, D, E
4Citi RWY aizsardzības pasākumiNIL
5PiebildesNIL

EVGA AD 2.10  LIDLAUKA ŠĶĒRŠĻI

Šīs AIP sadaļas dati ir sniegti Šķēršļu datu kopas veidā.

Informācija par šķēršļu datu kopas pieejamību un piekļuves tiesībām ir norādīta GEN 3.1.6. Pēdējais atjauninājums: 16 Jul 2020.

EVGA AD 2.11  SNIEGTĀ METEOROLOĢISKĀ INFORMĀCIJA

1

Attiecīgais meteoroloģiskais birojs

Riga

2

Darba laiks

MET birojs ārpus darba laika

H24

-

3

Birojs, kas attbildīgs par TAF sagatavošanu

Prognožu derīguma termiņš

Izdošanas intervāls

VSIA “Latvijas Vides, ģeologijas un meteoroloģijas centrs”

24 HR (0024; 0303; 0606; 0909; 1212; 1515; 1818; 2121)

3 HR


4

Tendenču prognozējamība

Izdošanas intervāls

TREND (0400-1900 (0300-1800) UTC)

0.5 HR

5

Sniegtā instruktāža/konsultācija

Konsultācija O/R H24, VSIA “Latvijas Vides, ģeologijas un meteoroloģijas centrs”, tālrunis: +371 67142005

6

Lidojuma dokumentācija

Lietotā(-ās) valoda(-as)

TAF, METAR, SIGMET, GAMET, AIRMET, WAFS kartes, SWL

Angļu

MET informācija lidojuma dokumentācijai pēc pieprasījuma pieejama Rīgas ARO H24:

Tālrunis: +371 67300642, +371 67300645, +371 67783761 (rezerves tālrunis).

Pašinstruktāža H24 pieejama https://ibs.lgs.lv


7

Kartes un cita informācija, kas pieejama instruktāžai vai konsultācijai

NIL

8

Papildus aprīkojums, kas pieejams informācijas sniegšanai

Satelīta attēli, laikapstākļu radara informācija (izmantojot attiecīgu saiti no vietnes https://ibs.lgs.lv)

9

ATS struktūrvienības, kam tiek sniegta informācija

Lielvarde Tower, Riga APP

10

Papildu informācija (pakalpojumu sniegšanas ierobežojumi, u.c.)

METAR ziņojumi tiek sniegti laika periodā 0400-1900 (0300-1800) UTC un METAR AUTO ziņojumi laika periodā 1900-0400 (1800-0300) UTC.

TREND prognozes ir pieejamas tikai METAR un MET REPORT ziņojumos.



EVGA AD 2.12  SKREJCEĻA FIZISKIE RAKSTURLIELUMI

RWY apzīmējumsPatiesais peilējumsRWY izmērs (m)RWY un SWY nestspēja
(PCN) un virsma
THR koordinātas,
RWY gala koordinātas,
THR ģeoīda vilnis
Precīzās pieejas RWY THR pacēlums un TDZ
augstākais pacēlums
RWY-SWY slīpums
1234567
36007.10º2500x45PCN 84/F/A/W/T
CONC_ASPH Piezīme: kompozīta uzbūve
564604.43N 0245104.86E
NIL
GUND 70.2 FT
THR: 188.6 FT
TDZ: NIL
0.22% lejup
SWY: NIL
18187.10º2500x45PCN 84/F/A/W/T
CONC_ASPH Piezīme: kompozīta uzbūve
564724.66N 0245123.06E
NIL
GUND 69.9 FT
THR: 206.7 FT
TDZ: NIL
0.22% augšup
SWY: NIL
RWY apzīmējumsSWY izmēri (m)CWY izmēri (m)Lidjoslu izmēri (m)RESA izmēri (m)Bremzēšanas sistēmas atrašanās vieta/aprakstsOFZPiebildes
1891011121314
36NILNIL2620x300215 x 105NILNILBremzēšanas iekārtas (BAK-14/12) betona rampas atrodas RWY lidjoslā.
36NILNIL2620x220215 x 105NILNILskatīt novirzes EVGA AD 2.23.
18NILNIL2620x300215 x 105NILNILBremzēšanas iekārtas (BAK-14/12) betona rampas atrodas RWY lidjoslā.
18NILNIL2620x220215 x 105NILNILskatīt novirzes EVGA AD 2.23.

EVGA AD 2.13  DEKLARĒTĀS DISTANCES

RWY apzīmējumsTORA (m)TODA (m)ASDA (m)LDA (m)Piebildes
123456
362500250025002500NIL
182500250025002500NIL

EVGA AD 2.14  PIEEJAS UN SKREJCEĻA APGAISMOJUMS

RWYAPCH
LGT
tips,
LEN,
INTST
THR LGT
krāsa,
WBAR
VASIS, (MEHT), PAPITDZ LGT LENRWY ass LGT LEN,
atstatums, krāsa, INTST
RWY malu LGT LEN, atstatums, krāsa, INTSTRWY gala LGT krāsa, WBARSWY LGT LEN, krāsaPiebildes
12345678910
36 Vienkāršas ALS
(CAT-I), 717 M, LIH
ZAĻAPAPI
pa kreisi
GP 3.00° (53.3 FT )
NILNIL2500 M
60 M
balta
LIH
SARKANSNILNIL
36MALSR, 720 M, LIHZAĻAPAPI
pa kreisi
GP 3.00° (53.3 FT )
NILNIL2500 M
60 M
balta
LIH
SARKANSNILNIL
18 Vienkāršas ALS
(CAT-I), 717 M, LIH
ZAĻAPAPI
pa kreisi
GP 3.00° (55 FT )
NILNIL2500 M
60 M
balta
LIH
SARKANSNILNIL
18MALSR, 720 M, LIHZAĻAPAPI
pa kreisi
GP 3.00° (55 FT )
NILNIL2500 M
60 M
balta
LIH
SARKANSNILNIL

EVGA AD 2.15  CITS APGAISMOJUMS, SEKUNDĀRAIS BAROŠANAS AVOTS

1ABN/IBN atrašanās vieta, raksturlielumi un darbības laiks NIL
2LDI atrašanās vieta un LGT
Anemometra atrašanās vieta un LGT
Viens vēja virziena indikators atrodas 117 m uz rietumiem no ARP (RWY CL).
Anemometrs (augstums - 10 m): 392 m no THR 18, 312 m no THR 36, apgaismots.
3TWY malu un ass līnijas ugunisMala: visi TWY un visi peroni.
Visu TWY CL nav izgaismotas.
4Sekundārais barošanas avots/pārslēgšanās laiksAVBL/11 sec.
5PiebildesNIL

EVGA AD 2.17  GAISA SATIKSMES PAKALPOJUMU GAISA TELPA

Šīs AIP sadaļas dati ir sniegti AIP datu kopas veidā.

Informācija par AIP datu kopas pieejamību un piekļuves tiesībām ir norādīta GEN 3.1.6.

EVGA AD 2.18  GAISA SATIKSMES DIENESTU SAKARU LĪDZEKĻI

Dienesta nosaukumsPazīšanas signālsFrekvence(-es)SATVOICE numurs(-i)Pieslēgšanas adreseDarba laiksPiebildes
1234567
TWRLIELVARDE TOWER 118.150 MHZ
(ar 8.33 kHz kanālu atstatuma radioaparatūru neaprīkotiem valsts gaisa kuģiem)
118.155
NILNILkā ADNIL
ATIS
(INFO)
LIELVARDE INFORMATION 124.805
124.800 MHZ
(ar 8.33 kHz kanālu
atstatuma
radioaparatūru
neaprīkotiem valsts
gaisa kuģiem)
NILNILH24NIL

EVGA AD 2.19  RADIONAVIGĀCIJAS UN NOSĒŠANĀS LĪDZEKĻI

NIL.

Šīs AIP sadaļas dati ir sniegti AIP datu kopas veidā.

Informācija par AIP datu kopas pieejamību un piekļuves tiesībām ir norādīta GEN 3.1.6.

EVGA AD 2.20  VIETĒJIE LIDLAUKA NOTEIKUMI

1. NOSĒŠANĀS PIETEIKUMS (PPR) LIDLAUKĀ LIELVĀRDE (MIL)

Lielvārdes (MIL) lidlauka lietošana, izņemot avārijas situācijas un Lielvārdes gaisa spēku bāzes ekspluatantus, atļauta tikai militārajiem un Valsts gaisa kuģu operatoriem ar iepriekšēju atļauju (PPR). PPR pieprasījums jāiesniedz vismaz 5 darba dienas pirms paredzētā lidojuma: airfield.operations@mil.lv. PPR veidlapu izsniedz pēc pieprasījuma.


2. IEDARBINĀŠANAS (RUN-UP) PROCEDŪRAS


1. Visiem gaisa kuģiem dzinēju iedarbināšana Dzinēju iedarbināšanas atļauja jāpieprasa “Lielvarde Tower” kanālā 118.155.LIELVARDE TOWER CH 118.155. Jānorāda stāvvietas numurs un jāpaziņo par paredzēto dzinēja vilces jaudas pārbaudi.

Stāvvietā uz perona dzinēja iedarbināšana atļauta tikai tukšgaitā.

Dzinēja jaudas palielināšana virs tukšgaitas režīma atļauta uz skrejceļa, helikoptera nosēšanās laukumā un dzinēja pārbaudes vietā.



3. ATPAKAĻGAITAS BRAUKŠANAS UN VILKŠANAS PROCEDŪRAS

Atļauja atpakaļgaitas braukšanai un vilkšanai jāpieprasa LIELVARDE TOWER CH 118.155.

Pieprasījums uzsākt atpakaļgaitas braukšanu vai vilkšanu tiek veikts, kad gaisa kuģis ir pilnībā gatavs uzsākt manevru.

4. IEDARBINĀŠANAS (START-UP) PROCEDŪRAS

Visiem gaisa kuģiem dzinēja iedarbināšanas atļauja jāpieprasa LIELVARDE TOWER CH 118.155. Piloti ir atbildīgi par SLOTa ievērošanu, ja tāds ir.

Pirmo reizi izejot uz sakariem ar ATC, pilotam jāapstiprina saņemtā ATIS informācija un jānosauc stāvvietas numurs.

Iedarbināšanas un ATC atļauja jāpieprasa ne ātrāk kā 10 minūtes pirms paredzamā iedarbināšanas laika.

5. MANEVRĒŠANAS NOTEIKUMI

Gaisa kuģis tiks pavadīts ar “Follow-me” vai citu mašīnu vai saņems detalizētu ATC manevrēšanas norādi. Manevrēsānas zonā ATC izdod manevrēšanas atļaujas. Gaisa kuģa braukšanai pa peronu ATC izdod tikai manevrēšanas instrukcijas.

Novirzes no manevrēšanas maršruta vai cita maršruta izvēle atļauta tikai “follow-me” pavadībā vai pēc ATC norādes.

Manevrējot pa peronu, apkalpei uzmanīgi jānovēro zemes transporta kustība, lai izvairītos no jebkādiem incidentiem.

“Follow-me” automašīna vienmēr pieejama pēc pieprasījuma.

6. IZMANTOJAMĀ SKREJCEĻA IZVĒLE


Parasti ATC piešķirs izmantošanai pretvējam esošo RWY.

Izvēloties izmantojamo skrejceļu, tiks ņemti vērā arī nozīmīgi, zemāk minētiem, faktori:

  • pieejas un nosēšanās iekārtu izmantojamība;
  • meteoroloģiskie laikapstākļi (RVR);
  • ziņojumi par vēja novirzēm vai stiprs lietus/CB lidlauka apkārtnē;
  • gaisa satiksmes situācija.

Izmantojamā skrejceļa virziens var tikt izvēlēts pa vējam, ja vēja stiprums, ieskaitot brāzmas, nepārsniedz 5 mezglus:

  • sānu vēja komponente, ieskaitot brāzmas, nepārsniedz 15 mezglus un/vai
  • skrejceļa stāvoklis nav sliktāks kā “slapjš” un saķeres koeficients nav sliktāks kā “LABS” un
  • bremzēšana nav negatīvi ietekmēta skrejceļu piesārņojošu parādību un nokrišņu, tādu kā, ledus, šķīdonis, sniegs, sarma un ūdens, dēļ.

Ja pilots uzskata, ka izmantojamais skrejceļš nav piemērots, viņš ir tiesīgs to noraidīt un pieprasīt atļauju izmantot citu skrejceļu. Šādos gadījumos ATC jāinformē piloti par iespējamo aizkavēšanos, kamēr tiek nomainīts izmantojamais skrejceļš.

7. S REŽĪMA TRANSPONDERA LIETOŠANA LIDLAUKĀ

Gaisa kuģa, kurš aprīkots ar Mode S transponderi, apkalpei ir jāuzstāda atbilstoša identifikācija transponderī.

Uzstādījumam jāatbilst gaisa kuģa norādītajai identifikācijai ICAO lidojuma plāna 7. laukumā, ja lidojuma plāns ir iesniegts, vai gaisa kuģa reģistrācijas zīmei.

S režīma transponderam jādarbojas saskaņā ar sekojošām instrukcijām:

Izlidojošs gaisa kuģis:

a. uzstādīt gaisa kuģa identifikācijas zīmi un speciālo A režīma kodu pēc tā saņemšanas,

b. pirms izstumšanas vai manevrēšanas atļaujas pieprasījuma, atkarībā no tā, kurš ir pirmais, transponderī jāuzstāda “automātiskais režīms” (AUTO) vai, ja automātiskais režīms nav pieejams, jāuzstāda “ON” režīms (ON vai XPDR),

c. tikai tuvojoties skrejceļam, izpildstarta vietai, uzstādīt “TCAS” (TA/RA).

Ielidojošs gaisa kuģis:

a. uzreiz pēc nosēšanās izslēgt “TCAS” (TA/TR),

b. uzstādīt automātisko režīmu (AUTO) vai, ja automātiskais režīms nav pieejams, uzstādīt “ON” (ON vai XPDR),

c. A režīma transpondera kods paliek ieslēgts, kamēr gaisa kuģis tiek novietots stāvvietā,

d. kad gaisa kuģis atrodas stāvvietā, transponderī jāuzstāda “standby” režīms (STBY).

8. STĀVVIETAS PROCEDŪRAS

NIL

9. PRETAPLEDOŠANAS APSTRĀDES PROCEDŪRAS

NIL

10. HELIKOPTERU PACELŠANĀS/NOSĒŠANĀS PROCEDŪRAS

Helikopteru pacelšanās/nosēšanās notiek uz skrejceļa.

Helikopteriem, kas lido kopā, atļauts pacelties un nosēsties vienlaicīgi.

Helikopteri, kuri šasiju specifikas dēļ nevar manevrēt pa zemes virsmu, dara to saskaņā ar manevrēšanas noteikumiem virs manevrēšanas ceļiem.

11. BOJĀTA GAISA KUĢA EVAKUĀCIJA NO SKREJCEĻA

Bojātā gaisa kuģa īpašnieks vai operators uzņemas pilnu atbildību par skrejceļa atbrīvošanu.

12. TRANSPONDERA TESTĒŠANAS UZ ZEMES PROCEDŪRA

Transpondera testēšana tiek veikta pēc sekojošiem noteikumiem:

a. Pirms testa uzsākšanas jāpārliecinās, ka visi transponderi uzstādīti režīmā “OFF” vai “Standby”.

b. Pirms jebkāda veida testa uzsākšanas jāsazinās ar LIELVARDE TOWER pa tālruni: +371 65002806, jāziņo par mērķi pārbaudīt transponderi un jāatstāj kontakttālrunis. Ja pilotam vai apkopes personālam nav iespēja sazvanīt ATC pa norādīto tālruni, tad jāsazinās ar LIELVĀRDE TOWER kanālā, norādot informāciju dispečeram par pārbaudes uzsākšanas laiku, testa ilgumu, augstumu(-iem), kurā pārbaude tiks veikta, gaisa kuģa pazīšanās zīmi (Flight Id) un paredzamo A režīma kodu (skatīt zemāk c. un d.).

Piezīme: Noteikti augstumi var būt nepieejami testēšanai,dēļ pārlidojošiem gaisa kuģiem.

c. Uzstādīt A režīma kodu 7776 (vai citu, ar ATC saskaņotu A režīma kodu).

d. Ar S režīma transponderi aprīkotam gaisa kuģim uzstādīt gaisa kuģa pazīšanās zīmi ( Flight Id ) ar 8 pirmajiem simboliem no kompānijas nosaukuma (kompānijas, kura veic šo testu).

e. Ar S režīmu aprīkotam gaisa kuģim uzstādīt pozīciju “uz zemes” visām S režīma atbildēm, izņemot, kad nepieciešama “gaisā” atbilde (augstuma pārbaudei).

f. Pēc iespējas veikt pārbaudes angāra telpās, lai izvairītos no jebkāda veida atstarojumiem.

g. Piesardzības nolūkos, ja tā nosaka pārbaudes procedūra, lietot pārraides antenas aizsargu, ja testēšana notiek angārā vai ārpus tā.

h. Kad tiek pārbaudīts augstuma parametrs (C vai S režīms), jānomērķē tieši uz testa iekārtu caur attiecīgo signāla vājinātāju.

i. Testa laikā, ja tas tiek veikts ārpus angāra, mainot augstumus, transponderim uzstādīt “standby” režīmu.

j. Pārbaudot transpondera parametru, kas nav “augstums”, uzstādīt -1000 pēdas (mīnus 1000 pēdas) vai virs 60000 pēdām (vai cits ATC atļautais augstums, atbilstoši punktam l.). Tas samazina risku, ka kādam gaisa kuģim lidojumā nostrādās ACAS brīdinājuma signāls.

k. Ja tas ir atbilstoši attiecīgajam gaisa kuģa tipam, pēc testa transponderī uzstādīt režīmu “OFF” vai “Standby”.

l. Transpondera tests jāveic tam piešķirtajā laika posmā un augstumos, kas saskaņoti ar LIELVARDE TOWER dispečeru.

13. BEZPILOTA GAISA KUĢU SISTĒMU LIDOJUMI LIELVĀRDES CTR

NIL




EVGA AD 2.21  TROKŠŅA MAZINĀŠANAS PROCEDŪRAS

NIL.

Visiem saskaņā ar ICAO 16. pielikuma, 1. sējuma, 3. nodaļu sertificētiem gaisa kuģiem pacelšanās laikā jāievēro sekojošas izlidošanas trokšņa mazināšanas procedūras (NADP):

Pēc pacelšanās uzņemt augstumu 1500 FT AGL:

- noņemt aizplākšņus;

- uzņemt augstumu ar ātrumu V2 + (10 līdz 20) mezgli KT.

1500 FT AGL:

- vienmērīgi palielināt ātrumu līdz maršrutā paredzētajam ātrumam ar aizplākšņu ievilkšanu paredzētajā laikā.



EVGA AD 2.22  LIDOJUMA PROCEDŪRAS

1. IFR LIDOJUMU PROCEDŪRAS

1.1 PROCEDŪRAS IELIDOJOŠIEM IFR LIDOJUMIEM

NIL 1.1.1 Pieejas procedūras

Gaisa kuģiem, kas lido uz Lielvārdes AD (EVGA), lidojums jāplāno caur RIGA TMA ieejas punktiem: ASKOR, GUNTA, LAPSA, ORVIX, TENSI, AMOLI, BARVA, ERIVA, LUTAL, SOKVA, TUSAS un VANAG.

Standarta ielidošanas maršruti (STAR) nav noteikti. Riga APP vektorē ienākošos gaisa kuģus.

Pilotiem jāplāno samazināt augstumu Riga TMA saskaņā ar instrumentālajām pieejas procedūrām, ņemot vērā pieejas maršrutu ierobežojumus, kas noteikti drošības apsvērumu dēļ. Saņemtā atļauja no ATC turpināt augstuma samazināšanu nozīmē, ka gaisa kuģis var turpināt samazināt augstumu pēc visu augstuma ierobežojumu ievērošanas.

Pirmo reizi izejot uz sakariem ar RIGA APPROACH, jāziņo:

- pazīšanās zīme;

- galamērķis - LIELVARDE;

- pēdējās saņemtās ATIS informācijas identifikators;

- ATC atļautais lidojuma līmenis un virziens.

1.1.1.1 Lidlauka minimumi

Izņemot ar CAA atļauju vai avārijas situācijas gadījumos, kapteinis nedrīkst veikt lidojumu, ja:

RWY 18/36 800 M RVR; mākoņu apakšējā robeža 200 FT.

1.1.1.2 Radara vektorēšana

ATC ielidojošiem gaisa kuģiem norāda virzienu – “dod vektorus” saskaņā ar ICAO dokumenta 4444 un dokumenta 8168 prasībām.

ATC vektorē ielidojošos gaisa kuģus:

- līdz RWY18 taisnei, lai gaisa kuģis veiktu ILS vai LOC nosēšanos;

- RNAV pieejai līdz IAF RWY18, lai veiktu ILS vai LOC nosēšanos;

Instrumentālās pieejas procedūra RWY36:

- līdz IMC un virs minimumiem, kad var veikt apļa pieeju – izpildīt ILS vai LOC pieeju RWY18;

- VMC, kad redzams skrejceļš vai tā ugunis – izpildīt apļa pieeju RWY36.

Radara vektorēšana tiek pārtraukta, kad gaisa kuģis lido virzienā, kurā nostabilizēsies uz taisnes pieejas trajektorijas, vai, kad ir atļauts lidot uz IAF (RNAV pieeja).

Ja gaisa kuģis ziņo RIGA APP, ka redz skrejceļu (“Field in sight”, “RWY (lights) in sight” vai “Visual”), tad tam ir tiesības prasīt vizuālo pieeju. Gaisa kuģis saņems atļauju vizuālai pieejai tikai tad, kad ziņos, ka redz skrejceļu vai pirms viņa lidojošu gaisa kuģi. Parasti pēc šādas vizuālas pieejas atļaujas izsniegšanas vektorēšana tiek

pārtraukta.

Minimālais vektorēšanas augstums 1500 FT tiek pielietots, lai būtu droši, ka nav šķēŗšļu vektorējamā augstumā.

Aprēķinātais minimālais vektorēšanas augstums tiek pielāgots, kad temperatūra pie zemes ir daudz zemāka, nekā tai paredzēts būt standarta atmosfērā.

1.1.1.3 Ātruma ierobežojumi

Maksimālais ātrums zem FL100 nedrīkst pārsniegt IAS 250 KT.

1.1.1.4 Ātruma kontrole

Lai dispečeram atvieglotu gaisa kuģu kontroli vai samazinātu vektorēšanas nepieciešamību, gaisa kuģiem, kuri atrodas viņa atbildības zonā, tiek ieviesti ātruma ierobežojumi.

Noteiktais ātrums parasti tiek pieprasīts ar soli 10 mezgli no esošā ātruma (IAS).

Tikai nelielas ātruma izmaiņas, ne lielākas kā ± 20 mezgli, drīkst tikt prasītas no gaisa kuģa, kurš atrodas uz taisnes.

Piloti var paredzēt sekojošus ātruma ierobežojumus:

• 210 KT - pieejas sākuma fāzē;

• 180 KT - posmā starp trešo un ceturto pagriezienu/netālu no pieejas pēdējā posma. Kad gaisa kuģis ir uz taisnes, IAS jābūt 160 KT, līdz tas sasniedz DME 4NM no skrejceļa sliekšņa, ja nav noteikts citādi.

Minētie ātrumi tiek piemēroti ATC intervālu nodrošināšanai un ir obligāti. Gaisa kuģiem, kuru tehniskās iespējas neļauj lidot norādītajos ātrumos, jāinformē ATC un jāziņo ātrums, kādu tie var ieturēt.

Saņemot no ATC jaunu komandu (kas nav saistīta ar ātrumu), pilotam jāievēŗo iepriekšējie ātruma ierobežojumi.

Visi ātruma ierobežojumi jāizpilda pēc iespējas precīzāk.

Gadījumā, ja ātruma ierobežojuma noteikumi netiek ievēroti, gaisa kuģis var tikt izņemts no plānotās ielidojošo gaisa kuģu rindas.

Tiklīdz ātruma kontrole nav nepieciešama, gaisa kuģis tiek par to informēts.

Mazāks ātrums var tikt noteikts tikai tad, ja to pieprasa radiolokācijas dispečers un apstiprina gaisa kuģa kapteinis.

1.1.1.5 Neizdevusies pieeja

Neizdevušās pieejas procedūras ir sīki aprakstītas attiecīgajās Instrumentālās pieejas kartēs.

1.1.1.6 Radara bojājums

Kad radiolokācija kontrole tiek pārtraukta (iekārtas bojājums), izņemot gadījumus, kad ielidojošs gaisa kuģis pamet pēdējo kursu pēdējā pieejas treka pārtveršanai, katram gaisa kuģim, kas ir dispečera atbildības zonā, tiks doti jauni norādījumi.

1.1.2 Pieejas procedūras bez radara kontroles

Radiosakaru bojājums ATC punktā.

Ja notiek sakaru atteice ar RIGA APPROACH, pilots iziet uz sakariem ar LIELVARDE TOWER CH 118.155, lai iegūtu jaunas instrukcijas.

1.1.3 Gaidīšanas zonas

Noteiktās gaidīšanas zonas ir publicētas attiecīgajās Instrumentālās pieejas kartēs.

Maršruta punkta identifikators

INBD maršruts M° (T°)

Pagrieziena

virziens

MNM/MAX HLDG

līmenis

MAX IAS (KT)

Laiks

ZUNDE

179°(187.1°)

kreisais

4000 FT ALT/ 5000 FT ALT

-220

1 MIN


1.2 PROCEDŪRAS IZLIDOJOŠIEM IFR GAISA KUĢIEM

Gaisa kuģiem, kas lido no Lielvārdes AD (EVGA), lidojums jāplāno caur RIGA TMA izejas punktiem: ASKOR, BERIL, LAPSA, TENSI, VALED, AMOLI, ERIVA, GILAX, SAKTA, SOKVA un TUSAS.

Standarta instrumentālie izlidošanas maršruti (SID) Lielvārdes AD (EVGA) nav piemērojami. Gaisa kuģiem jāseko ATC instrukcijām un jāparedz vektorēšana.

1.2.1 Radiosakari

Pēc pacelšanās gaisa kuģim jānodibina divpusēji radiosakari ar RIGA APPROACH LIELVARDE TOWER noteiktā frekvencē.

Pirmo reizi izejot uz sakariem ar RIGA APPROACH (RIGA CONTROL) pēc pacelšanās, jāziņo:

- pazīšanās zīme;

- izejas punkts no LIELVARDE CTR vai ATC dotais virziens;

- augstums/lidojuma līmenis, kurā gaisa kuģis atrodas vai kuru uzņem;

- pieprasītais augstums/lidojuma līmenis, ja tas atšķiras no norādītā FPL.

1.3 SAKARU ATTEICE

Gaisa kuģiem jāievēro ICAO 2. pielikumā (Rules of the Air) un ICAO dokumentā 7030 noteiktās procedūras.

RNAV aprīkots gaisa kuģis: ja sakaru atteice notiek pieejas laikā, bet pieejas atļauja vēl nav saņemta, pilots saglabā pēdējo viņam doto un apstiprināto lidojuma līmeni (augstumu), līdz sasniedz IAF, tad dodas uz gaidīšanas zonu ZUNDE un turpina instrumentālo pieeju uz Lielvārdes AD (EVGA) izmantojamo skrejceļu.

RNAV neaprīkots gaisa kuģis: ja sakaru atteice notiek pieejas laikā, bet pieejas atļauja vēl nav saņemta, pilots saglabā pēdējo viņam doto un apstiprināto līmeni (augstumu), līdz IAF, tad dodas uz gaidīšanas zonu RIGA 18 vai RIGA 36 virs RIA, paliek gaidīšanas zonā, kamēr nostabilizējas, tad lido ar radiālu 069° (068.7°), 27 NM attālumā (publicēts IAF APZUF) virzienā 089, lai lidotu uz pieejas taisni RWY18, veic instrumentālo pieeju uz izmantojamo skrejceļu.

Ja sakaru atteice notiek, kad pieejas atļauja jau saņemta, pilots turpina pieeju, kā aprakstīts pieejas procedūrās.


2. VFR LIDOJUMU PROCEDŪRAS

2.1 VFR lidojumu procedūras Lielvārdes CTR

2.1.1 Vispārīgie noteikumi


Ja vien Lielvārdes TWR nav norādījis citādi, pilotiem jāizmanto VFR maršruti, kas izveidoti lidojumu ērtībai un aprakstīti punktos 2.1.3, 2.1.4. Pēc vizuālajiem noteikumiem lidojošiem gaisa kuģiem ielidošana un izlidošana Lielvārdes CTR norādītā augstumā noteikta pa vizuālajiem ziņošanas punktiem.

Speciālie VFR lidojumi jāveic, kā norādīts ENR 1.2.


2.1.2 VFR ziņošanas punkti


VFR gaisa kuģu ielidošanu un izlidošanu no Lielvārdes CTR jāplāno pa vizuālajiem ziņošanas punktiem, kā tas norādīts kartē EVGA AD 2.24.14:


  • BREZO (564032N 0243744E)
  • KAFEE (565338N 0244017E)
  • NOJAN (565337N 0251014E)
  • SAULE (564213N 0250736E)

2.1.3 Ienākošie lidojumi


Ielidot Lielvārdes CTR pa vizuālo ziņošanas punktu 1300 pēdu augstumā un:


  1. turpināt lidot uz lidlauku,
  2. sekot ATC instrukcijām, ja tādas dotas,
  3. kad redzams skrejceļš vai skrejceļa ugunis, lidot uz darba skrejceļu starp otro un trešo pagriezienu.

2.1.4 Izejošie lidojumi


Pēc posma starp pirmo un otro pagriezienu uzņemt augstumu 1500 pēdas un ziņot virs vizuālā ziņošanas punkta.


2.1.5 Cits


Ārpus ATS darba laika darbojas EVR18 REMBATE (skatīt AIP ENR 5.1) militārā ierobežotu lidojumu zona.

Papildinot ENR 1.11, ziņojumi, kas attiecas uz lidojumiem uz/no/caur Lielvārdes CTR, jānosūta uz EVGAYDYD, EVGAZTZX un EVRRYWYX.


2.2 VFR lidojumu procedūras militārajā ierobežotu lidojumu zonā EVR18 REMBATE


Ielidojošā/izlidojošā satiksme jāplāno pa sekojošiem EVR18 REMBATE ielidošanas/izlidošanas punktiem:

• RASOX (563950N 0243936E)

• OMABA (565333N 0244128E)

• LATVU (565838N 0245354E)

• AXUVA (565241N 0250145E)

• ERAXA (563923N 0245843E)

• SOKRO (563452N 0244835E)


Jebkāda novirze no ielidošanas/izlidošanas punktiem ir atļauta tikai valsts gaisa kuģiem, veicot SAR, MEDEVAC un militārās vai speciālās operācijas.

VFR lidojumu shēmas un to absolūtie augstumi:

SHĒMA

ABSOLŪTAIS AUGSTUMS (MSL)

Random Shallow Abeam

700 FT

Tactical Overhead

700 FT

Rectangular Helicopter

900 FT

Rectangular Turbo Prop

1400 FT

Overhead

1900 FT


VFR lidojumu shēmas jāizmanto tikai pie VMC.

Random Shallow Abeam approach RWY18

Sākuma punkts ir 3 NM uz austrumiem no ATS Tower, šķērsojot skrejceļa vidusdaļu, ziemeļos no ATS Tower.

Random Shallow Abeam approach RWY36

Sākuma punkts ir 3 NM uz rietumiem no ATS Tower, šķērsojot skrejceļa vidusdaļu, ziemeļos no ATS Tower.

Tactical Overhead RWY18

Sākuma punkts ir 3 NM uz ziemeļiem no RWY18 THR ar pārtraukumu rietumos - ne tālāk kā skrejceļa vidusdaļa.

Tactical Overhead RWY36

Sākuma punkts ir 3 NM uz dienvidiem no RWY36 THR ar pārtraukumu austrumos - ne tālāk kā skrejceļa vidusdaļa.

Papildinot ENR 1.11, lidojumu ziņojumus, kas saistīti ar lidojumiem uz/no/caur EVR18 REMBATE, jānosūta uz EVGAYDYD, EVGAZTZX un EVRRYWYX.

EVGA AD 2.23  PAPILDU INFORMĀCIJA

NIL.

1. LIDLAUKĀ PIEĻAUTĀS NOVIRZES NO PIEMĒROJAMAJĀM PRASĪBĀM UN NOVIRZES APRAKSTS


Piemērojamās prasības

Novirzes apraksts

CS ADR-DSN.B.160

Lidjoslas platumas

Lielvārdes lidlauka RWY lidjoslas platums ir 220 M.

CS ADR-DSN.B.165

Objekti lidjoslā

Bremzēšanas iekārtas (BAK-12/14) betona rampas atrodas RWY lidjoslā.

CS ADR-DSN.B.185

Lidjoslu šķērsslīpumi (a) 1)

Šķērsslīpumi planējamā RWY lidjoslā atsevišķos iecirkņos pārsniedz 2,5%.

CS ADR-DSN.M.630

I kategorijas precīzās pieejas uguņu sistēma (b)

MALSR (vidējas intensitātes pieejas apgaismojuma sistēma ar skrejceļa izlīdzināšanas indikatorlampām) uzstādīta RWY 18 un RWY 36.

RWY 18 CAT I minimālā RVR 800 M.


EVGA AD 2.24  AR LIDLAUKU SAISTĪTĀS KARTES

1. Lidlauku karte — ICAO
2. Gaisa kuģu stāvvietu/izvietojuma karte — ICAO - NIL
3. Lidlauka zemes manevru karte — ICAO - NIL
4. Lidlauka šķēršļu karte — ICAO — A tips (katram skrejceļam) - NIL
5. Lidlauka šķēršļu karte — ICAO — B tips - NIL
6. Lidlauka apvidus un šķēršļu karte - ICAO (elektroniskā)
7. Precīzas pieejas apvidus karte — ICAO - NIL
8. Rajona karte — ICAO (izlidošanas un tranzīta maršruti) - NIL
9. Standarta izlidošanas karte — instrumentālā (SID) — ICAO - NIL
10. Rajona karte — ICAO (ielidošanas un tranzīta maršruti) - NIL
11. Standarta ielidošanas karte - instrumentālā (STAR) — ICAO - NIL
12. ATC novērošanas minimālā absolūtā augstuma karte — ICAO - NIL
13. Instrumentālās pieejas karte — ICAO - NIL
14. Vizuālās pieejas karte - ICAO
15. Putnu koncentrācija lidlauka tuvumā - NIL
16. Instrumentālās pieejas karte treniņlidojumiem – nav ICAO - NIL
17. Ielidošanas un izlidošanas maršrutu karte – nav ICAO - NIL